10 voedingsmiddelen en gewoonten die het endocannabinoïdesysteem van uw lichaam ondersteunen


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Als functioneel medicijngebruiker heb ik gezien dat hoogwaardige hennep- en CBD-producten wonderen verrichten bij veel van mijn patiënten met een verscheidenheid aan gezondheidskwesties, waaronder chronische ontstekingen en angst. Maar waarom kunnen deze producten precies zo effectief zijn? Het blijkt dat de verbindingen die ze bevatten hun magie bewerken door iets te beïnvloeden dat we allemaal hebben: het endocannabinoïde systeem (ECS) .

Hier duik ik in waarom precies het ECS zo belangrijk is en op verschillende manieren om het functioneren ervan te ondersteunen via eenvoudige veranderingen in voeding en levensstijl – waardoor je nog meer profijt zult hebben van je hennep- of CBD-product.

Ten eerste, wat is precies het endocannabinoïdesysteem (ECS) en waarom zou u erom geven?

Het endocannabinoïdensysteem staat bekend als een “meesterreguleringssysteem” en werkt om de homeostase in het lichaam te handhaven, wat een wetenschappelijke manier is om te zeggen dat het werkt om je lichaam in balans te houden. Maar om te begrijpen hoe het werkt, moet je de verbindingen die het beïnvloeden begrijpen.

Endocannabinoïden zijn soorten moleculen die door uw lichaam worden aangemaakt. Deze verschillen van cannabinoïde moleculen die moeten worden ingenomen door cannabinoïde-bevattende stoffen zoals hennepolie, CBD-olie of marihuana. Er zijn twee belangrijke endocannabinoïden ontdekt: anandamide (AEA) en 2-arachidonoylglyerol (2-AG).

In uw hele lichaam heeft het ECS receptoren waaraan elk van deze endocannabinoïden zich kan binden. Wanneer een endocannabinoïde zich aan een receptor bindt, signaleert het je ECS en helpt het verschillende lichaamsfuncties optimaal te laten functioneren. De twee belangrijkste typen endocannabinoïde-receptoren omvatten CB1-receptoren, voornamelijk gelegen in uw centraal zenuwstelsel, en CB2-receptoren, voornamelijk gelegen in uw perifere zenuwstelsel (met name in uw immuuncellen). Afhankelijk van aan welke receptor een endocannabinoïde bindt, kan dit verschillende resultaten opleveren. Als een endocannabinoïde bijvoorbeeld bindt aan CB2-receptoren in uw immuuncellen, kan dit helpen de ontsteking te verminderen en de symptomen van auto-immuunziekten te verzachten.

Dus waarom zou je je ECS op andere manieren willen ondersteunen als je gewoon wat CBD-gummies kunt laten knallen of wat hennepextractolie kunt nemen? Hoe meer u uw ECS ondersteunt, des te effectiever uw hennep- en CBD-producten daadwerkelijk zullen zijn. Maar meer dan dat, het nemen van stappen om dit systeem te ondersteunen, gaat een heel eind in het verbeteren van uw algehele gezondheid.

Sterker nog, steeds meer onderzoek toont het verband tussen verschillende gezondheidsproblemen en lage endocannabinoïdeniveaus, vergelijkbaar met hoe een tekort aan neurotransmitters kan worden gekoppeld aan andere gezondheidsproblemen zoals depressie. In onderzoek wordt dit ‘klinische endocannabinoïde deficiëntie’ genoemd en het kan een rol spelen bij autisme , migraine, fibromyalgie en prikkelbare darmsyndroom . En dit is nog maar het begin, want het onderzoek rond de ECS blijft groeien.

Hoe u het endocannabinoïdesysteem van uw lichaam op natuurlijke wijze kunt ondersteunen.

Het geweldige aan endocannabinoïden is dat je, omdat je lichaam ze van nature produceert, dingen kan doen die hun productie op natuurlijke wijze activeren of verbeteren. Hier zijn 10 eenvoudige manieren om de werking van uw endocannabinoïdesysteem te verbeteren:

Het verplaatsen van uw lichaam op een of andere manier is gunstig voor zo veel gebieden van uw gezondheid, waaronder het endocannabinoïde systeem. Oefening kan zowel de niveaus van uw natuurlijke CB1-activator, anandamide als uw CB1-receptorgenergiegraad verhogen.

Een zomerdag buitenshuis doorbrengen kan wonderen doen voor je gemoedstoestand – en veel deskundigen raden aan dagelijks tot 20 minuten in de zon door te brengen zonder zonnebrandcrème. Dit helpt je niet alleen om vitamine D te absorberen, het verbetert ook je ECS. Dat komt omdat UVA-stralen van de zon de stikstofmonoxide-activiteit in het lichaam bevorderen en stikstofmonoxide op zijn beurt de overvloed en expressie van CB1-receptoren verhoogt.

Hoe meer we leren over bepaalde vetten, hoe meer we ons bewegen, ver weg van de overtuiging dat “vet slecht is”. En het blijkt dat endocannabinoïden worden geproduceerd uit het omega-6-vetzuur arachidonzuur. Maar evenwicht is de sleutel, omdat te veel arachidonzuur ook cannabinoïde-receptoren kan remmen en ontstekingen kan verhogen. Wat moet je eten? Ervoor zorgen dat je een gezonde verhouding hebt van omega-3 en omega-6-vetzuren is essentieel om de voordelen van endocannabinoïden te benutten. Je kunt een gezonde verhouding van deze omega-vetzuren in eieren, lijnzaad, hennepzaden, chiazaden, zalm en in het wild gevangen sardines vinden (eigenlijk, mijn pescatarian-vriendelijke Ketotarian nietjes).

Wonen in Pittsburgh, ik ben geen onbekende voor koud weer-en ik heb echt gekomen om het nu dat ik weet dat de voordelen, waaronder het feit dat blootstelling aan kou is waarderen aangetoond aan het stimuleren van de endocannabinoïde systeem. Dus in plaats van je te verstoppen in de winter, moet je proberen meer wandelingen te maken of op een andere manier naar buiten te gaan. En als u een van de gelukkige mensen bent die het hele jaar door in het warme klimaat leeft, probeer dan een poosje koud water onder de douche.

5. Neem stappen om stress te verminderen.

Stress is betrokken bij verschillende gezondheidsomstandigheden. In feite zie ik vaak patiënten die opmerken dat hun symptomen voor het eerst begonnen na een stressvolle levensgebeurtenis. Wanneer je emotioneel gestrest bent, is je stresshormoon cortisol verhoogd. Wanneer dit gebeurt, kan het de hippocampale CB1-receptoren in de hersenen verminderen, wat leidt tot een lagere cannabinoïdfunctie. En wanneer u chronisch gestrest bent, worden deze CB1-receptoren chronisch geremd. Neem dus alle stappen die u kunt nemen om uw algemene stressbelasting te verminderen, van lichaamsbeweging tot meditatie tot voldoende slaap.

6. Krijg voldoende elektrolyten.

Elektrolyten zoals calcium, magnesium en kalium zijn belangrijk om u gehydrateerd te houden, de pH-waarden van uw lichaam te reguleren en in feite gewoon uw lichaam op 100% te laten functioneren. Studies hebben aangetoond dat voldoende hoeveelheden calcium en kalium het transport en de activiteit van CB1 stimuleren.

7. Verhoog de inname van vitamine A.

Deze in vet oplosbare vitamine helpt je immuunsysteem sterk te houden en verhoogt de expressie van CB1 . Je vindt vitamine A het meest in overvloed in wild gevangen vis, wild gevangen schaaldieren, levertraan, lever, grasgevoerde boter en ghee. Hoewel je ook vitamine A kunt verkrijgen via zoete aardappelen en wortels, die voorlopers bevatten van vitamine A, carotenen genaamd (inclusief beta-caroteen), is de conversieratio tot de bruikbare vorm van vitamine A (retinol) vrij laag, met ongeveer 3% .

8. Geniet van pure chocolade.

Niet zoals je aanmoediging nodig hebt om meer chocolade te eten, maar nu heb je het: donkere chocolade bevat toevallig het endocannabinoïde, anandamide, en verbindingen die de afbraak van dit endocannabinoïde vertragen, wat je endocannabinoïdesysteem nog verder stimuleert.

Geen enkele lijst van mij zou compleet zijn met thee, en hier is nog een ander voordeel aan zijn cv toe te voegen. Thee bevat antioxidanten die bekend staan ​​als catechinen en die werken om het endocannabinoïdesysteem te verbeteren door zich te binden aan cannabinoïde-receptoren in het centrale zenuwstelsel. Groene thee is overvloedig aanwezig in de catechine-antioxidant Epigallocatechinegallaat (EGCG), die bijzonder krachtig is.

10. Vermijd endocannabinoïde blokkers.

Hoewel sommige dingen het endocannabinoïdesysteem kunnen verbeteren, kunnen sommige dingen het ook remmen. Pesticiden en chemicaliën zoals ftalaten in plastic kunnen de activiteit van het endocannabinoïdesysteem blokkeren , wat belangrijk is om op te merken, omdat dit twee dingen zijn die heel gewoon zijn in ons dagelijks leven. Probeer uw blootstelling te verminderen door te kiezen voor biologische producten en het gebruik van milieuvriendelijke opslagopties gemaakt van glas en roestvrij staal.

Weet je wat 3 mythes over gezondheidsvoeding je ziek houden? Het verwijderen van ze uit je dieet is de sleutel voor het kalmeren van ontstekingen, het genezen van je darm, en noodlottigheid en slechte spijsvertering voorgoed. Meld u nu aan voor GRATIS GRATIS GRATIS webinar voor functionele medicus-expert Will Cole!

William Cole, D.C., IFMCP

William Cole, DC, IFMCP

Dr. Will Cole, expert op het gebied van functionele geneeskunde, raadpleegt mensen over de hele wereld via de webcam op …

Lees verder

MBG-praktijken

Meer van de auteur:

Leer hoe voedsel kan genezen door 3 gezondheidsvoedsmythen te ontgrendelen

Functionele geneeskunde en voedingsdeskundige Will Cole neemt je mee op reis door zijn eigen gezondheidsstrijd en bespreekt hoe auto-immuunziekten worden bestendigd met deze 3 specifieke voedingsmiddelen die als ‘gezond’ worden bestempeld. Heb je deze 3 voedingsmiddelen in je voorraadkast? Ontdek het door lid te worden van dit exclusieve webinar.

Kijk nu

William Cole, D.C., IFMCP

William Cole, DC, IFMCP

Dr. Will Cole, expert op het gebied van functionele geneeskunde, raadpleegt mensen …

Lees verder

Lees Meer

Leave a Comment