2 verse katalysatoren voor American Eagle Outfitters


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


CBD-producten en een frisse terugblik blitz kunnen deze “best-in-ras” kledingverkoper versterken.

American Eagle Outfitters ( NYSE: AEO ) is een van mijn favoriete aandelen in de drukke winkelketen. Het merk van de merknaam is sterk, vooral bij tieners, en het kleinere Aerie lingerie- en activewear-merk genereert regelmatig een dubbele cijfergroei van comps. De aandelen worden ook verhandeld tegen minder dan 10 keer de toekomstige winst en betalen een termijnrendement van 3%.

Ik heb veel van deze sterke punten in een recent artikel naar voren gebracht, maar er zijn onlangs twee nieuwe katalysatoren verschenen: de introductie van CBD-producten in de winkels en een aanzienlijke versnelling van de terugkoopacties. Laten we eens kijken hoe deze twee staartwinden de aandelenkoers kunnen opdrijven.

Een campagne voor de zomeradvertentie van American Eagle Outfitters.

Bron afbeelding: American Eagle Outfitters.

Springen op de CBD-bandwagon

Afgelopen december legaliseerde het Congres officieel CBD, het niet-psychoactieve ingrediënt in marihuana. Kort daarna begon een groeiend aantal retailers CBD-geïnfuseerde producten zoals oliën, lichaamsverzorgingsproducten en dranken te verkopen.

CBD-producten genereerden vorig jaar ongeveer $ 600 miljoen tot $ 2 miljard aan verkopen volgens Cowen & Co. -analisten, en dat cijfer zou in 2025 $ 16 miljard kunnen bedragen. Als reactie hierop begonnen mainstream-retailers zoals DSW, GNC en Abercrombie & Fitch van Designer Brands te verkopen CBD-producten.

Daarom was het niet verrassend dat American Eagle op de kar gesprongen was door samen te werken met Green Growth Brands , de CBD-maker van het lichaamsverzorgingsproduct die samenwerkte met DSW en Abercrombie. Vanaf oktober zal American Eagle Green Growth CBD-geïnfuseerde producten voor lichaamsverzorging, waaronder spierbalsems en lotions, online verkopen en bij bijna 500 American Eagle-winkels.

Dat vertegenwoordigt bijna de helft van de huidige vloot van 1.055 winkels van American Eagle. AEO genereerde al 17 opeenvolgende kwartalen van comps-groei en is van plan dit aantal winkels dit jaar te verhogen, dus de toevoeging van CBD-producten is geen wanhopig bod om relevant te blijven en de verkoop te stimuleren.

In plaats daarvan zou het AEO’s basis van Gen Z en jongere duizendjarige klanten nog een reden kunnen geven om zijn winkels te bezoeken. Amerikaanse tieners rangschikten American Eagle als hun tweede favoriete kledingmerk in Piper Jaffray’s nieuwste “Taking Stock with Teens” -onderzoek, terwijl millennials het hun 29ste favoriete algehele merk (inclusief andere industrieën) rangschikten in de jaarlijkse ranglijst van “Top 100 Millennial Brands” van reclamebureau Moosylvania vorig jaar.

Flessen CBD-olie met hennepbladeren.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

30 miljoen meer aandelen terugkopen

American Eagle Outfitters kocht vorig jaar 7,3 miljoen aandelen in voor 144 miljoen dollar. Het kocht in het eerste kwartaal nog eens 911.000 aandelen terug voor $ 20 miljoen. Die terugkoopacties hebben in het eerste kwartaal van 2019 de uitstaande aandelen 2% per jaar verlaagd.

AEO heeft onlangs toestemming verleend voor de inkoop van 30 miljoen extra aandelen tot en met 3 februari 2024, waardoor de totale machtiging voor ongeveer 37,4 miljoen aandelen wordt verhoogd. CEO Jay Schottenstein verklaarde dat dit toegenomen terugkoopplan en de doorlopende dividenduitkeringen “ons vertrouwen in initiatieven voor groei op de lange termijn onderstrepen en de verplichting van AEO om aandeelhoudersrendement te behalen.”

Schottenstein merkte ook op dat de detailhandelaar “een sterke vrije kasstroom en een aanzienlijk kassaldo genereerde, zelfs na het doen van investeringen” om “de toekomstige groei te voeden” – wat zich uit in de groei van American Eagle en Aerie in het afgelopen jaar.

Deze terugkooptransacties zouden de Amerikaanse Eagle-waarderingen moeten opdrijven en de winstgroei moeten opdrijven, wat een mogelijke vertraging in de verkoop zou kunnen compenseren, aangezien het merk Aerie steeds zwaardere vergelijkingen van jaar tot jaar ondergaat. Ze geven ook aan dat, in tegenstelling tot veel andere fysieke retailers, die wanhopig contant geld in hun e-commerceplatforms gieten, AEO geen extra geld nodig heeft om het digitale bedrijf te ondersteunen, dat in het laatste kwartaal 30% van zijn omzet genereerde.

De weg voor ons

AEO is geen onberispelijke voorraad – de brutomarge wordt gedrukt door afwaarderingen en hogere bezorgkosten voor online bestellingen, en de groei van Aerie zou kunnen afzwakken omdat het met hardere concurrentie wordt geconfronteerd. AEO blijft echter een “best in breed” -spel in een moeilijke sector en verse katalysatoren zoals CBD-producten en grotere terugkoopacties zijn slechts een kers op de taart.

Leo Sun bezit aandelen van American Eagle Outfitters. De Motley Fool beveelt Designer Brands Inc. aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment