3 Belangrijkste dingen uit de winst van Canopy Growth noemen Beleggers zouden moeten weten


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Canopy Growth’s CEO en CFO praten met cannabis geïnfundeerde dranken, wanneer de hennep-afgeleide CBD-producten van het bedrijf beschikbaar zouden kunnen zijn in de VS, en meer.

Beth McKenna

Vorige week rapporteerde Canopy Growth ( NYSE: CGC ) , een toonaangevend Canadees cannabisbedrijf, haar resultaten over het derde kwartaal voor het boekjaar 2019.

De netto-omzet steeg van jaar tot jaar met 282% tot 83 miljoen Canadese dollars, dankzij de opening van de Canadese recreatieve marihuanamarkt halverwege oktober. De verkoop aan deze nieuwe markt vertegenwoordigde ongeveer CA $ 59 miljoen, of 71% van de totale netto-omzet; de verkoop aan medische patiënten, voornamelijk in Canada, maar ook op internationale markten, met name Duitsland, bracht $ 16,5 miljoen op, oftewel 20% van de netto-omzet; en de verkoop van apparaten, merchandise en kliniekdiensten leverde CA $ 7,5 miljoen op, of 9% van de netto-omzet. Uitgesplitst naar producttype droegen de oliën 33% van de productomzet bij, vergeleken met 23% in het kwartaal vorig jaar. Deze verschuiving in productmix is ​​positief, omdat oliën hogere brutomarges genereren.

Het winstplaatje was lang niet zo mooi omdat Canopy zwaar investeert in groei-initiatieven, grotendeels dankzij de 4 miljard dollar die het vorige najaar ontving toen Constellation Beverages , een reus voor alcoholische dranken, zijn eigendomsbelang in Canopy tot 38% bracht. Het netto-inkomen van Canopy steeg met 581% tot CA $ 74,9 miljoen, of CA $ 0,22 per gewoon aandeel. Het positieve nettoresultaat is echter alleen te wijten aan de veranderingen in de reële waarde van de financiële activa en financiële verplichtingen van de onderneming. Canopy had een operationeel verlies van CA $ 157,2 miljoen en een verlies per volledig verwaterd aandeel van $ 0,38.

Inkomstenreleases vertellen slechts een deel van het verhaal. Hier zijn drie dingen van de fiscale Q3-oproep van Canopy Growth die u moet weten. (Transcript via Zoeken naar Alpha.)

Glas gevuld met een groene drank, zittend op een houten ondergrond met een cannabisblad ernaast.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Faciliteit voor de productie van met cannabis doordrenkte dranken die naar verwachting op 1 mei volledig zijn

Uit opmerkingen van oprichter en co-CEO Bruce Linton:

We hebben een gebouw dat iets meer is dan 150.000 vierkante voet en dat nu wordt neergezet … Het gebouw zal naar verwachting compleet zijn op 1 mei, wat betekent dat we dan kunnen beginnen met het plaatsen van alle apparatuur zodat we kan dan beginnen met het maken van de dranken, die de wetenschap zullen gebruiken die we al vier jaar maken om in merkextensies van Tweed en een groep [van merken] te gaan die achter het gordijn zitten [dat nog niet wordt onthuld] die ik denk … consumenten zullen houden van.

Cannabis-geïnfuseerde dranken, samen met eetwaren, zijn nog niet legaal in Canada, maar er wordt van hen verwacht dat ze dit jaar het regulerende groene licht krijgen. Het lijkt erop dat Canopy Growth klaar staat om deze dranken te verpompen zodra het wettelijk is toegestaan ​​om dit te doen. Van deze dranken wordt verwacht dat ze hogere brutomarges hebben dan de cannabisproducten die Canopy nu legaal mag verkopen – droge bloemen en oliën – dus ze moeten de totale brutomarge van het bedrijf helpen verhogen.

Van hennep afgeleide CBD-producten gericht op commerciële beschikbaarheid in de VS op kalenderdatum Q4 2019

Het volgende citaat is van Linton’s opmerkingen aan een analist die vroeg of het management nog steeds geloofde dat Canopy in het vierde kwartaal van dit jaar hennep-afgeleide cannabidiol (CBD) producten in de handel zou hebben in de VS, zoals Linton zei dat hij geloofde dat het geval zou zijn toen hij op een beursanalist in december sprak. (CBD, dat zowel uit marihuana als uit hennep kan worden geëxtraheerd, is een niet-psychoactieve stof die in verband is gebracht met een groot aantal medicinale voordelen.)

Ik denk dat we nog steeds op schema zijn … om producten te hebben in de [VS] markten waar ze toegestaan ​​zijn. Dus misschien wordt de staat New York een geweldige markt. Misschien wordt Californië een hardere en dat is meer over regelgeving. Maar we zijn goed op weg met het verwerven van het gebouw, met externe telers, met verwerking [operaties], en of het Q4 is [2019], Q1 [2020] … [is] een functie van een paar dingen met om naar rechts te gaan.

Voor achtergrondinformatie, op 14 januari, heeft Canopy Growth aangekondigd dat het een licentie van de staat New York heeft ontvangen voor het verwerken en produceren van producten die zijn afgeleid van hennep. Deze stap naar de Amerikaanse cannabismarkt werd mogelijk gemaakt door de Amerikaanse Farm Bill , die van kracht werd op 1 januari 2019. Deze wetgeving “verwijderde industriële hennep uit de lijst met gereguleerde stoffen van de federale overheid, waardoor het legaal is in het hele land om te groeien en verwerken en een potentieel enorme markt openen voor hennep-afgeleide CBD-producten, “zoals ik eerder deze maand schreef .

CFO-overgang

Uit opmerkingen van CFO Tim Saunders:

Ik heb de beslissing genomen om af te treden van de CFO-functie bij Canopy later dit kalenderjaar … Ik geloof echt dat het nu een geschikt moment is om de regeerperiode over te dragen aan een nieuwe financieel directeur om de financiële mogelijkheden in de komende drie jaar vorm te geven en te stimuleren vijf jaar terwijl het land zich voorbereidt op zijn volgende groeifase.

Het vertrek van een CFO kan soms een slecht teken zijn, maar er lijkt hier niets zorgelijks te zijn. Saunders lijkt zijn positie op goede voorwaarden te verlaten, omdat hij naar verluidt in een strategische adviseursrol blijft. Hij zei dat het topmanagement verwacht dat zijn opvolger “de komende maanden zal worden” genoemd. Het is vrij gebruikelijk dat de CFO van een bedrijf verandert in de fase waarin Canopy Growth zich nu bevindt, terwijl de omzetgroei net begint te exploderen.

Kortom, 2019 belooft opnieuw een spannend jaar te worden voor Canopy, met het bedrijf dat dit jaar zijn activiteiten start in de Verenigde Staten en anticiperend op de introductie van nieuwe producten met een hogere marge die later dit jaar beginnen.

Beth McKenna bezit aandelen van Canopy Growth. The Motley Fool beveelt Constellation Brands aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid .

Lees Meer

Leave a Comment