5 Nieuwe cannabistrends die u moet weten


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Nieuws en trends / marktonderzoek

Wil je inbraak in de cannabis business? Nieuw onderzoek wijst naar de hete groeigebieden.

5 Nieuwe cannabistrends die u moet weten

Afbeelding tegoed: Norman Posselt | Getty Images

Roy Bingham

Gastschrijver

CEO en mede-oprichter van BDS Analytics

5 min gelezen

Meningen van Green Entrepreneur- medewerkers zijn van henzelf.

Slechts zes jaar geleden vond alle legale verkoop van cannabis in de Verenigde Staten plaats in medische dispensaria, waar bloemen en voorgerolde gewrichten het register regeerden. Tegenwoordig omvatten cannabisproducten micro-gedoseerde zuigtabletten, high-CBD-vape-pennen, dranken gemaakt van wateroplosbare poeders en pijnstillende zalven.

Cannabis is niet alleen de snelstgroeiende industrie in de Verenigde Staten; het is ook de meest dynamische. Het is allesbehalve een bezielde sector, die elk jaar door een geleidelijke aanpassing sjokt. In de cannabis-industrie zijn trends en veranderingen snel merkbaar en weerklank in de industrie.

Dus wat komt er hierna?

Gerelateerd: It’s Lit! Cannabistrends en de valkuilen van ‘ Potrepreneurship ‘.

1. Gemak is koning.

De eerste fasen van legale cannabis draaiden rond bloem en concentraten, zoals splinters en was, die allemaal aan de schepen moesten worden toegevoegd en ofwel moesten worden gerookt of verdampt. Waren ze effectief? Absoluut. Maar niet altijd handig voor de consument.

De dramatische opkomst van de disposable cartridge-vapes – die het energieverbruik vereenvoudigt door op een knop te drukken en in te ademen – illustreert het belang van nieuwe, handige vormfactoren. Consumenten houden ook van single-serve edibles en geven steeds vaker de voorkeur aan met cannabis doordrenkte dranken die in schoten worden aangeboden in plaats van hele flessen.

Gerelateerd: bloem, vape of eetbaar? Enquête biedt een glimp van wat Californische cannabisgebruikers het liefst hebben

Uit ons onderzoek blijkt dat de helft van de cannabisgebruikers * zegt dat ze “grotendeels” worden beïnvloed door het gemak van de consumptiemethode. Maar het is niet alleen de manier waarop ze consumeren belangrijk voor hen, het is ook koopgemak. Bezorgdiensten nemen toe, net als voor elke andere consumentenindustrie. De nabijheid van de apotheeklocatie is ook van vitaal belang gebleken: 67 procent van de consumenten identificeert ‘locatie is handig’ als een belangrijke overweging voor waar te winkelen.

2. Consistentie, lage dosis en effecten-opties nemen toe.

Voor steeds meer consumenten zijn de dagen van alleen maar het eten van een koekje doordrenkt met (vermoedelijk) 10 milligram THC en het hopen op het beste voorbij. Ze willen betrouwbare doses en consistente cannabiservaringen. Ze willen porties met kleinere doses dan de standaard 10 milligram, waardoor ze in staat zijn om op maat gemaakte ervaringen op te doen. Bijvoorbeeld, in plaats van een koekje doormidden te breken in een vergeefse poging om 5 milligram THC binnen te krijgen, zouden ze waarschijnlijk liever een paar exact gedoseerde 2,5-milligram pepermuntjes eten.

Uit ons onderzoek blijkt ook dat 33 procent van de cannabisgebruikers tegenwoordig de voorkeur geeft aan producten met een lage dosis (minder dan 10 mg THC per portie). Bovendien wil 41 procent van deze consumenten dat producten meer worden aangeboden voor het richten op specifieke effecten, zoals ontspanning en energie. Kortom, wat willen consumenten? Personalisatie.

3. Drinkbare cannabis trekt mee.

Ten eerste investeerde het internationale alcoholconglomeraat Constellation Brands in Canopy Growth in Canada. Daarna ging Molson Coors een partnerschap aan met een ander Canadees cannabisbedrijf om non-boozy cannabis-dranken te maken. En Diageo, het moederbedrijf van merken als Ketel One wodka en Bailey’s Irish Cream, heeft gezegd dat het mee wil doen aan de actie.

Deze enorme bedrijven zijn op iets gericht – met cannabis doordrenkte dranken hebben een bruisende toekomst. Producten die zo uiteenlopend zijn als kombucha, theezakjes en koffie, zijn nu doordrenkt met THC. Ons onderzoek toont aan dat de verkoop van cannabisdranken tegen 2022 meer dan 10 keer groter zal zijn in vergelijking met de $ 30 miljoen aan omzet van vorig jaar.

4. Er is meer vraag naar sociale consumptie.

Voorlopig vereist legale consumptie van cannabis op de meeste plaatsen privéruimtes – vooral bij mensen thuis. Maar aangezien legale marihuana meer genormaliseerd wordt in gemeenten in het hele land, keuren sommige gebieden publieke ruimtes goed voor cannabisgebruik. Dit komt goed overeen met de voorkeuren van de consument, aangezien 71 procent zegt dat ze cannabis gebruiken voor sociale en / of recreatieve doeleinden, volgens ons onderzoek. Daarnaast zien we dat een derde van de cannabisgebruikers specifiek consumeren voordat ze anderen ontmoeten en 41 procent het verbruik als onderdeel van een datumnacht.

In tegenstelling tot het stereotype van teruggetrokken eenlingen, hebben cannabisgebruikers bewezen grotendeels sociaal en actief te zijn. Deze realiteit is al begonnen de cannabisbedrijven vorm te geven en zal dit waarschijnlijk nog meer gaan doen in de komende jaren.

5. Grijs is het nieuwe zwart.

Het is een populaire overtuiging dat jongere consumenten cannabis gebruiken om plezier te hebben, terwijl oudere consumenten het gebruiken om pijn te verzuren en de slaap te verbeteren. Dit kan niet verder van de waarheid zijn.

Gerelateerd: Baby Boomers roken Reefer in recordhoeveelheden

Wanneer we bijvoorbeeld Baby Boomers bestuderen, zien we dat 67 procent van degenen die cannabis gebruiken, dit doen om medische problemen aan te pakken. Maar tegelijkertijd identificeert 60 procent dat ontspannen en plezier hebben als redenen om te consumeren. We verwachten dat marketeers de trend zullen volgen en zich zullen aanpassen, met producten die het volledige scala aan cannabiservaringen bieden.

Ga naar www.bdsanalytics.com voor aanvullende detailhandelsgegevens voor cannabis, consumenteninzichten en branchegerelateerde informatie.

* Volgens onderzoek van BDS Analytics, Publieke attitudes en acties tegen cannabis in de VS, Q3 2018 (in landen waar de recreatieve en / of medische consumptie voor volwassenen is goedgekeurd en beschikbaar is) , hebben consumenten “cannabis of cannabisproducten verbruikt in de afgelopen 6 maanden, “Acceptanten” zouden overwegen om cannabis of cannabisproducten in de toekomst te consumeren, “en Rejecters” zouden cannabis- of cannabisproducten in de toekomst niet meer willen gebruiken ”

Lees Meer

Leave a Comment