5 Voorspellingen over de toekomst van voedsel van een early-be-vlees-belegg


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Levensmiddelenbedrijven

Dan Gluck, een partner bij PowerPlant Ventures en mede-oprichter van Health Warrior, deelt waar hij het meest enthousiast over is.

5 Voorspellingen over de toekomst van voedsel van een early-be-vlees-belegger

Afbeelding tegoed: LauriPatterson | Getty Images

4 min gelezen

De ondernemers die voedselbedrijven creëren, zijn niet langer tevreden met het maken van producten die beter voor je zijn, ze willen de industrie opschudden, volgens een durfkapitalist die een vroege investeerder was in Beyond Meat.

“Wat we nu zien, is dat kwalitatieve ondernemers uit het MBA-programma banen bij Fortune 500-bedrijven verlaten om voedselbedrijven te starten,” zei Dan Gluck, een partner bij PowerPlant Ventures en mede-oprichter van de Pepsico-eigenaar Health Warrior . “Waarom? De voedingsindustrie is kapot, dus waar er problemen en crises zijn, dat trekt kapitaal en talent aan.”

De fabrieksgerichte PowerPlant Ventures, opgericht in 2015, heeft ook geïnvesteerd in andere rijzende sterren in de voedselruimte, zoals Thrive Market , de Kimbal Musk mede-oprichter Square Roots , Just and Ripple . De partners van Gluck zijn Mark Rampolla, oprichter van Zico Beverages, en Kevin Boylan en TK Pillan, medeoprichters van Veggie Grill , een vegetarische fast-casual eetgelegenheid met meer dan 35 locaties.

Gerelateerd: De voedselindustrie is een ‘Gold Rush’ voor ondernemers, zegt de oprichter van Krave Jerky en een $ 40 miljoen Marshmallow-merk

“We zijn mission driven, op zoek naar bedrijven die op een duurzamere manier betere voeding proberen te leveren”, zei Gluck.

Hier zijn de vijf observaties en voorspellingen van Gluck over de voedingsindustrie.

1. Meer voedsel wordt online gekocht.

E-commerce tarieven voor voedingsmiddelen zijn momenteel slechts 3 procent, vergeleken met 20 procent voor andere goederen, volgens de statistieken van Cowen and Company. Gluck zei dat hij gelooft dat online voedselaankopen binnen de komende vijf tot tien jaar meer in lijn zullen liggen met andere goederen. Thrive Market, een op abonnementen gebaseerde online kruidenier, loopt voor op de trend, zei Gluck.

“Bedrijven zoals Thrive overbruggen die kloof echt, omdat ze gezond voedzaam en gemakkelijk voedsel tegen een betaalbare prijs kunnen leveren aan de deur van de consument”, zei Gluck, die voegde toe dat ongeveer de helft van zijn klanten in het middenwesten en zuidoosten ligt.

2. Alternatief vlees heeft nog steeds ruimte om te groeien.

“Er zijn veel opkomende opstandige merken die op de markt komen met geavanceerde producten, geweldige branding en geweldige teams,” zei Gluck. “Het is zo’n topje van de ijsberg als je nadenkt over de omvang van de vleesindustrie. [Alternatieven hebben vandaag minder dan 1 procent van het marktaandeel.] Als je een paar corallaries tekent tussen de groei van de plantaardige melkbedrijven, gingen ze van vrijwel nul marktaandeel tot ongeveer 13 procent . De alternatieve vleesindustrie is nog maar net begonnen. ”

Gerelateerd: Plant-Based Egg van slechts tot binnenkort beschikbaar Nationaal in Whole Foods

3. Plantaardige vis en alternatieve kazen stijgen.

PowerPlant Ventures heeft zijn blik gevestigd op twee nieuwe spelers in deze ruimte: Good Catch , maker van een op bonen gebaseerde alternatieve tonijn en Ocean Hugger , die een op tomaat gebaseerde “tonijn” heeft gemaakt.

De investeerders zijn ook geïnteresseerd in alternatieve kazen, zoals Miyoko’s . Maar Gluck zei dat hij gelooft dat alternatieve melk verzadigd raakt.

“Ik zag een pistachemelk, die eigenlijk fenomenaal goed smaakte,” zei hij. “Maar over het algemeen is die categorie gespeeld.”

4. CBD zal enorm zijn.

CBD, de niet-psychoactieve stof uit cannabis, is de afgelopen jaren opgeblazen. Het wordt aangetroffen in massageoliën, mousserende dranken, desserts, repen, eigenlijk alles. Het had ook een enorme aanwezigheid op Expo West, een van de grootste shows van natuurlijke voedingsmiddelen.

“Er waren daar meer dan 100 nieuwe bedrijven die hun CBD-focus benadrukten, van drankjes tot energieschoten tot schoonheidsproducten. We hebben het nu allemaal gezien,” zei Gluck. “We denken dat dit een categorie is die net zo groot kan zijn als de sterke drankindustrie.”

5. Voedingsbedrijven moeten zich committeren aan direct-to-consumer of retail.

Hoewel Gluck zei dat alle bedrijven een online aanwezigheid nodig hebben, worden de bedrijven die hij heeft gezien een succesvolle verbintenis tot direct-to-consumer of retail.

“We willen graag dat een bedrijf op een van die kanaalstrategieën perfect wordt uitgevoerd”, zei hij.

Gerelateerd: Het verhaal achter het koffiebedrijf dat Google, Microsoft en Facebook van brandstof voorziet

Hij gaf voorbeelden uit de portfolio van PowerPlant van elk. Uw Super , die smoothiemixen maakt, verkoopt voornamelijk via de website aan klanten, met slechts enkele strategische retailaccounts. “Ze zien niet echt de noodzaak om in de detailhandel te gaan,” zei Gluck. “Wij beschouwen de detailhandelscomponent als slechts een voordeel dat we kunnen aanboren als het bedrijf dit proof of concept en een loyale volgersbasis online heeft.”

De andere is

Vive Organic

, dat wellness-opnames maakt. “Ze lanceerden al vroeg in overwegend coffeeshops en andere natuurlijke onafhankelijke winkels, en vorig jaar vond een nationale lancering plaats bij Whole Foods,” zei Gluck. “Ze zijn onlangs begonnen met online verkopen, maar het is nog geen enorm focusgebied.”

Lees Meer

Leave a Comment