Cannabis Watch: Exclusief: Facebook staat de verkoop van marihuana nog steeds niet toe op zijn platform


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


MENLO PARK, Californië – Na ongeveer drie maanden van interne en externe beraadslagingen besloot Facebook Inc. dinsdag om door te gaan met het proberen de verkoop van marihuana op zijn platform te blokkeren.

Tijdens zijn twee wekelijkse vergadering over het productbeleid hebben leidinggevenden en medewerkers van het hoofdkwartier in Ierland, Washington DC, Kenia, Los Angeles en Facebook in Menlo Park de relatieve verdiensten en zorgen doorgenomen met betrekking tot het toestaan ​​van het werven van cannabis en het verkopen van wiet rechtstreeks, met een aanwezige MarketWatch-verslaggever. Uiteindelijk hebben ze vastgesteld dat Facebook zijn beleid niet zou wijzigen, maar stafmedewerkers zijn van plan om verschillende wijzigingen aan te brengen in de manier waarop het de huidige marihuana-inhoudsregels van het platform behandelt.

Facebook VS: FB verbiedt momenteel alle vermeldingen of vertoningen van de pot die proberen het medicijn te verkopen, verhandelen of ruilen, wat legaal is voor recreatief gebruik in Canada en sommige staten, hoewel het verboden is door de Amerikaanse federale overheid.

Maar het huidige beleid van Facebook maakt het mogelijk om contentduwende producten te gebruiken die zijn afgeleid van cannabidiol of CBD, een niet-bedwelmende stof die in cannabisplanten wordt aangetroffen. Ook acceptabel zijn berichten, pagina’s en niet-reclamecontent over de verkoop van cannabiszaden en items zoals waterpijpen, vloeipapier, verdampers en accessoires die vaak te vinden zijn in legale rookwinkeltjes.

Stafmedewerkers presenteerden materiaal dat specifiek van toepassing is op wat Facebook in algemene zin gemeenschapsinhoud noemt. Het heeft aparte reclamevoorschriften voor tabak , drugs en andere gereguleerde producten zoals wapens en CBD. Bijkomende advertentieregels zijn ook krapper.

Het handhaven van het verbod van het bedrijf op cannabisinhoud en verkoop zou een belemmering kunnen zijn voor cannabisbedrijven die een merk en relaties met klanten proberen op te bouwen, vertelde verschillende mensen in de cannabisindustrie dinsdag aan MarketWatch.

“Wat is de droom die is gedood?” Rebecca Brown, oprichter van Crowns Agency, gespecialiseerd in cannabismarketing en merkconsultancy, zei dinsdag telefonisch. “Iedereen moet een merk opbouwen, en niet alleen micromerken, maar ook huishoudelijke merken. Facebook heeft bereikt en schaalt dat concurreert met traditionele uitzending. De bittere pil van deze beslissing was dat Facebook een kans zou kunnen zijn die zeer significante belemmeringen voor [cannabisbedrijven] een cola, een Starbucks en een Walmart had kunnen oplossen, “zei Brown.

Facebook bestudeerde drie mogelijke wijzigingen in zijn verkoopbeleid voor cannabis, volgens presentatiedia’s. Men zou hebben toegestaan ​​dat gebruikers rechtstreeks pot verkopen en kopen van recreatieve en medische potwinkels in wettelijke rechtsgebieden. Een tweede optie keek alleen naar het kopen van fysieke winkels waar pot legaal is, en een derde versmald verkoop verder nog steeds alleen die winkels die betrokken zijn met medicinale cannabis.

Globaal stelden Facebook-managers en -personeel vast dat cannabiswetten over de hele wereld sterk uiteenlopen en onstabiel zijn, waardoor het onmogelijk zou zijn om een ​​haalbaar, wereldwijd beleid inzake potverkoop uit te rollen. Het bedrijf zei ook dat het, gedeeltelijk vanwege de onzekerheid van de regelgeving, “operationeel moeilijk” zou zijn om beleid te implementeren – bijvoorbeeld bepalen wie een legitieme exploitant is en wie niet, in honderden rechtsgebieden.

In de presentatie zei Facebook dat het meer tijd zou gaan besteden aan het trainen van inhoudsmoderators over zijn cannabisgerelateerde beleid en het praten met potbedrijven over wat is toegestaan. Zoals met al het communitybeleid, bekijkt Facebook ze regelmatig.

Terwijl Canada nationale richtlijnen heeft opgesteld voor de productie en verkoop van pot, is hetzelfde niet waar in de VS, waar het medicijn federaal illegaal blijft.

In de VS verschillen regels voor potverkoop tussen staten met legale verkoop van recreatieve cannabis, zoals Colorado, Washington en Californië. Zelfs binnen Californië zijn er tientallen regels die zijn opgesteld door gemeenten die voldoen aan aanvullende vereisten – zoals licenties voor winkelpuien – die een bonte verzameling inconsistente regels hebben gecreëerd.

“Voor bedrijven die zich richten op het creëren van een merk zoals wij, is dat alleen toegankelijk voor mensen ouder dan 18 jaar. Facebook is een van de beste manieren ter wereld om alleen het publiek te bereiken dat we willen spreken,” Jake Heimark , chief executive van edibles-maker Plus Products Inc. US: PLPRF zei via de telefoon.

“Het is een echt verlies voor de hele industrie”, zei hij. “Dat is het ergste van dit – Facebook zou een partner kunnen zijn. Maar het is een wereldwijd bedrijf en ze zitten op een moeilijke plek. ”

Zelfs in Canada is er enige variatie tussen provincies, waaronder de minimumleeftijd voor het kopen van pot. En zelfs als Facebook zijn beleid zou versoepelen om pot op zijn platform te verkopen, zou marketing van cannabisproducten – ook op Facebook – beperkt blijven en sterk worden gereguleerd door Health Canada, de overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor de volksgezondheid.

“We hebben te maken met een regulator die probeert dat vliegtuig te repareren terwijl ze het besturen”, zei Michael Elkin, vice-president van partnerships en verkoop bij High 12 Brands, dinsdag aan de telefoon. “Health Canada komt niet met een specifieke verordening – we wachten nog steeds op de juiste richting. Niets [zou kunnen] zijn veranderd. ”

De Telegraph meldde in maart dat Facebook een project had ondernomen om het inhoudsbeleid met betrekking tot de verkoop van cannabis te heroverwegen .

Verschillende Canadese potbedrijven, waaronder Aurora Cannabis Inc. VS: ACB CA: ACB en Canopy Growth Corp. VS: CGC CA: WEED , reageerden niet onmiddellijk op verzoeken om commentaar.

De Facebook-voorraad is tot nu toe met 41% gestegen, omdat de S & P 500-index VS: SPX 14% heeft gewonnen.

Dit artikel, oorspronkelijk gepubliceerd op 22 mei, is op 29 mei bijgewerkt om te verduidelijken dat Facebook zijn beleidsvergadering tweewekelijks houdt in plaats van wekelijks.

Lees Meer

Leave a Comment