Cannabiswinkels hebben antwoorden op deze zes vragen nodig voordat ze een e-commercepartner kiezen


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


E-commerce

E-commerce is belangrijk, dus zet providers op de proef.

Cannabiswinkels hebben antwoorden op deze zes vragen nodig voordat ze een e-commercepartner kiezen

Afbeelding tegoed: Nastasic | Getty Images

Brian Geddes

Gastschrijver

General Manager, Jane Technologies, Inc.

4 min gelezen

De meningen van ondernemers die bijdragen van de ondernemer zijn van henzelf.

E-commerce wordt een vitaal onderdeel van de cannabis customer journey. Mensen laten winkelen voor cannabis zoals ze op zoek zijn naar al het andere is gewoon zakelijk zinvol. Klanten (of patiënten, afhankelijk van de staat waar u het over hebt) willen uw menu lezen, bestellingen plaatsen voor ophalen of bezorgen en alles doen wat ze gewend zijn bij het bestellen van afwasmiddel, schoenen of een Californische burrito.

Er zijn verschillende e-commerceproviders in de ruimte, allemaal met enorm verschillende kerncompetenties en waardeproposities. Hier zijn enkele belangrijke vragen om uw potentiële provider te vragen ervoor te zorgen dat u loyale online shoppers kunt verwerven en behouden – en de concurrentie kunt verkwanselen.

Vraag 1: integreer je met alle kassasystemen?

Het verkooppuntspel in cannabis is overvol en retailers schakelen veel. Wees er absoluut zeker van dat uw e-commerceprovider naadloos verbinding met een van hen kan maken. De provider moet in staat zijn om uw online-menu’s te vullen op basis van uw POS-voorraad. U zou deze verbindingen nooit handmatig hoeven in te stellen – dat zijn gewoon meer verloren uren en meer loonlijsten in de put.

Sommige POS-bedrijven bieden een blanco e-commerce widget, die als een functie komt wanneer een retailer zich aanmeldt. Graaf in de functionaliteit van deze aanbiedingen, en je zult merken dat “goed genoeg” in het algemeen niet is.

Pro tip: vraag potentiële e-commerceproviders om actieve voorbeelden van elke POS-integratie – echte winkels met echte integraties. Valse beloften zullen overvloedig zijn als u een provider zoekt. Bescherm uzelf door concrete en representatieve voorbeelden te krijgen.

Gerelateerd: Schenk aandacht aan deze 6 Trends in de cannabisindustrie

Vraag 2: Verstrekt u de inhoud (afbeeldingen / beschrijvingen)?

Een verfijnde retailvoorraad voor cannabis vereist een update van ongeveer 15% van hun items in de loop van een dag – als u 500 items in voorraad hebt, betekent dit dat 75 items moeten worden bijgewerkt (afbeeldingen, beschrijvingen, hoeveelheden, etc.) . Dat neemt tijd weg van de echte taak bij de hand – het verkopen van zoveel mogelijk cannabis.

Uw eCommerce-provider zou uw menu’s automatisch moeten kunnen vullen, wat betekent dat u uw POS alleen up-to-date hoeft te houden. Je moet nooit afbeeldingen bijwerken of beschrijvingen schrijven.

Pro tip: vraag of ze voorraadafbeeldingen gebruiken, of of ze het werk daadwerkelijk hebben gebruikt om de ware afbeeldingen op te sporen. Voorraadfoto’s zijn misleidend en klanten worden uitgeschakeld als ze een artikel kiezen en iets krijgen dat er totaal anders uitziet.

Vraag 3: Is uw interface mobiel geoptimaliseerd?

Ten minste 75 procent van het cannabis winkelverkeer komt van die vertrouwde smartphone. Als het e-commerceplatform niet met mobiel is gebouwd, ben je dood in het water.

Pro tip: navigeer naar de website van een bestaande klant op uw telefoon – is deze vastgelopen? Kun je nog steeds zoeken? Hoe ziet het eruit?

Gerelateerd: zakelijke lessen van de voormalige president van Red Bull

Vraag 4: faciliteert u de levering?

Levering is de sleutel tot de verkoopvergelijking in cannabis en zal de industrie blijven stimuleren. In plaats van de levering uit te besteden aan een extern bedrijf, laten de meeste staten u toe om uw eigen leveringsplatform te beheren – en dat zou u ook moeten doen. Het houdt uw winkel op zijn kop en stelt u in staat om continu merkwaarde te creëren op meerdere kanalen.

Vraag of de e-commerceprovider de levering kan faciliteren – en in het fulfillment-proces kan graven.

Pro-tip: zorg ervoor dat uw e-commerceprovider kan worden geïntegreerd met logistieke software voor externe partijen. Zodra je de bal aan het rollen krijgt met bezorgen, heb je waarschijnlijk een van deze nodig om dingen georganiseerd te krijgen.

Vraag 5: Zet u mijn merk op de eerste plaats?

Goede online menu’s zien er standaard uit voor de retailer – dat wil zeggen, ze zien eruit alsof je ze zelf hebt gebouwd. Vraag of de e-commerceprovider zijn eigen branding over uw pagina zal spatten, of dat ze echt op de achtergrond zullen zitten en ervoor zorgen dat alles gewoon werkt.

Gerelateerd: Move opzij, CBD: nieuwe gegevens vindt THC is de echte geneeskunde in medische marihuana

Vraag 6: Maak je het gemakkelijk voor nieuwe cannabisgebruikers om te vinden waar ze naar op zoek zijn?

Nieuwkomers op de cannabismarkt vormen een enorme kans voor cannabiswinkels, maar deze nieuwelingen weten niets van spanningen, terpenen of versplintering. Met een effectieve e-commercedienst kan iedereen, van de zeer ervaren dab master tot de geriatrische first-timer vinden wat ze zoeken. Vraag of ze een krachtige zoekfunctionaliteit hebben en of gebruikers vragen kunnen indienen op basis van een mogelijk effect (bijvoorbeeld ‘slaap’ of ‘angst’).

Lees Meer

Leave a Comment