CBD-verkopen in de VS groeien gemiddeld tot 107% per jaar tot 2023


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Een nieuw rapport projecteert in 2023 bijna $ 24 miljard aan Amerikaanse cannabidiolverkopen.

Sean Williams

Het is geen geheim dat de marihuana-industrie nu een grootgeldbedrijf is. Na in 2014 van $ 3,4 miljard aan legale wereldwijde verkopen te zijn gegroeid en in 2018 wereldwijd bijna $ 11 miljard te hebben bereikt , toont dit aan hoe snel “groen gaan” consumenten en investeerders raakt.

Er is echter een potentieel grotere groeitrend binnen de cannabismarketing die beleggers eenvoudig moeten weten: Cannabidiol (CBD).

Een gehandschoende persoon die een flesje en druppelaar vol cannabidiololie vasthoudt.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

CBD-groei zou van de hitlijsten af ​​kunnen komen

Cannabidiol is de niet-psychoactieve cannabinoïde die vooral bekend staat om zijn waargenomen medische voordelen. Aangezien producten die met CBD zijn doordrenkt de gebruiker niet hoog krijgen, heeft het een aanzienlijk bredere aantrekkingskracht dan producten die tetrahydrocannabinol (THC) bevatten, de cannabinoïde die de consument een fijne bui bezorgt.

Verder kan CBD worden gewonnen uit zowel de cannabis- als de hennepplant, terwijl THC vrijwel geheel uit de cannabisplant komt, aangezien hennep vaak zeer lage THC-waarden bevat. Hennepplanten zijn aanzienlijk goedkoper om te kweken dan cannabis, waardoor hennep de voorkeursgewas is voor CBD-extractie .

De grote vraag is: hoe groot zou de CBD-markt kunnen zijn?

Voorspellend analyse- en marktonderzoeksbureau Brightfield Group is van mening dat dit het antwoord is .

In een recent uitgebracht rapport van Brightfield roept het bedrijf op tot een jaar-op-jaar omzetgroei van CBD-producten in de Verenigde Staten van 706% in 2019 tot ongeveer $ 5 miljard – geen typfout – en een omzet van $ 23,7 miljard in 2023. Vergelijkend , ongeveer $ 620 miljoen aan CBD-producten werd vorig jaar in de Verenigde Staten verkocht (op basis van een groei van 706% tot $ 5 miljard). Groeiende CBD-inkomsten van ongeveer $ 620 miljoen in 2018 tot $ 23,7 miljard in 2023 werken uit (tromgeroffel) een samengesteld jaarlijks groeipercentage (CAGR) van maar liefst 107%! Vergelijk dat eens met enkele van de meest robuuste, breed opgezette groeiverschattingen voor cannabis, die vragen om een ​​CAGR van rond de 25%, en je kunt zien waarom CBD de buzz is (zonder een echte buzz te creëren) op Wall Street.

Waarschijnlijk is de volgende vraag in je hoofd: Hoe is een fenomenale groei mogelijk?

Volgens de Brightfield Group zijn er een aantal katalysatoren die de stijging van CBD voeden.

Een apotheker die een flesje met recept vasthoudt terwijl hij met een klant praat.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Algemene retailers zijn aan het intensiveren

Ten eerste ziet het een aanzienlijke omzetgroei van de ingang van grote apotheekketens naar de CBD-ruimte . Zoals u wellicht weet, heeft CVS Health ( NYSE: CVS ) in maart een einde gemaakt aan de aankondiging van plannen om CBD-topicals te vervoeren in ongeveer 800 winkels in acht staten. Walgreens Boots Alliance ( NASDAQ: WBA ) volgde enkele dagen later en kondigde de intentie aan om CBD-topicals te vervoeren in 1500 winkels in een handvol staten. Rite Aid ( NYSE: RAD ) was voor het laatst lid van de partij, met het bedrijf met CBD-topicals in Washington en Oregon.

Traditioneel zijn apotheekketens een bedrijf met lage marges. Hoewel het merendeel van de winst wordt afgeleid van de apotheek-kant van de vergelijking, zijn front-end store-producten wat consumentenloyaliteit en voetverkeer kan stimuleren. Door CBD-producten aan hun winkels toe te voegen, hopen CVS Health, Walgreens Boots Alliance en Rite Aid waarschijnlijk dat dit terugkerende zaken en nieuwe consumenten oplevert.

Kijk niet uit over de rol die CVS Health, Walgreens en Rite Aid hebben gespeeld om andere retailers de weg vrij te maken om CBD-producten te vervoeren. De nationale supermarktketen Kroger ( NYSE: KR ) heeft onlangs plannen aangekondigd om CBD-artikelen te vervoeren in 17 staten, waarbij Harvest Health & Recreation een baanbrekend partnerschap aangaat om CBD-producten te leveren aan ten minste 10.000 benzinestations.

Een handvol cannabisknoppen naast een indexkaart met het woord 'yes' erop geschreven, dat ligt bovenop tientallen miniatuur Canadese vlaggen.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Canadese producenten met een licentie zullen snel hun stempel drukken

Ten tweede merkt Brightfield Group op dat Canadese marihuanaproducenten die de Amerikaanse hennepmarkt betreden zeker een plons zullen maken.

Tot nu toe heeft bijna de helft van de grootste telers in Canada (di die welke in staat zijn om tenminste 100.000 kilo cannabisoutput per jaar af te leveren) aangekondigd van plan te zijn de Amerikaanse hennepmarkt te betreden. Dit is mogelijk gemaakt door het feit dat president Trump de landbouwwet in december heeft ondertekend. Deze wet legaliseert de industriële productie van hennep en van hennep afgeleid CBD.

Canopy Growth ( NYSE: CGC ) heeft waarschijnlijk de grootste push in de VS tot nu toe gemaakt. In januari ontving Canopy een hennep-verwerkingslicentie in de staat New York. Het bedrijf kondigde plannen aan om tot $ 150 miljoen te besteden aan een verwerkingsfaciliteit in de staat. Canopy Growth verwierf ook in Colorado gevestigde ebbu in november. Ebbu is een intellectueel eigendom en een octrooibedrijf dat vooral van pas moet komen met hennep en cannabisteelt, evenals afgeleide productie (bijv. Met cannabis geïnfundeerde dranken).

Twee miniatuurmanden, met een marihuanabloem, en de andere met flacons met cannabidiololie.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Een “verstoring van de leiders”

Brightfield Group suggereert ook dat goed gemerkte of goed gekapitaliseerde spelers de CBD-ruimte zullen verstoren.

Zoals eerder vermeld, zal Kroger cannabisproducten vervoeren in 945 winkels in 17 staten , wat ongeveer een derde van de in eigendom zijnde supermarkten in het hele land vertegenwoordigt. Als een kruidenier met veel bekende winkelmerken, kan Kroger zijn bestaande distributienetwerk en zijn reguliere advertenties in gedrukte en digitale vorm gebruiken om mogelijk meer voetverkeer naar zijn winkels te genereren. Nogmaals, CBD zelf heeft misschien niet veel invloed op een winkel die duizenden en duizenden producten bevat. Maar als het voetverkeer toeneemt als reactie op het dragen van CBD-producten, waardoor Kroger meer een one-stop-shop is geworden, kunnen de effecten voelbaar zijn in de toplijnnummers en -marges van het bedrijf.

Op dezelfde manier verwierf de Canadese producent Tilray ( NASDAQ: TLRY ) hennepvoedingsmiddelenfabrikant Manitoba Harvest in maart voor ongeveer $ 310 miljoen. De bungelende wortel voor Tilray was het bestaande distributienetwerk van Manitoba Harvest naar meer dan 16.000 winkels in Noord-Amerika. Dit omvangrijke distributienetwerk is de sleutel tot Tilray om het bereik van zijn CBD-aanbod uit te breiden.

Om kort te gaan, als je de opmars van CBD niet goed in de gaten hebt gehouden, is misschien nu het moment aangebroken om te beginnen.

Sean Williams bezit aandelen van CVS Health. De Motley Fool beveelt CVS Health aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment