Celebrity juwelier Alex Todd krijgt saus


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Cannabusiness Insider

Zijn klanten zijn Jay Z en en Rihanna. Nu richt hij zich op cannabisconsumenten.

Celebrity juwelier Alex Todd krijgt saus

Beeldtegoed: Todd Jewellery Company

Jonathan Small

Ondernemersstaf

Hoofdredacteur van Green Entrepreneur

5 min gelezen

Het is het afstudeerseizoen – een tijd waarin de middelbare school en de universiteitsgraden overal worden geadviseerd om “te doen waar je van houdt, en je zult nooit een andere dag in je leven werken.” Welnu, cannasseurs luisteren ook, en velen van hen nemen deze adviezen ter harte – hoewel ze zeker in de war zouden raken met het idee dat ze hun peuken niet kapot maken. Celebrity juwelier Alex Todd, die stukken heeft ontworpen voor Jay-Z en Rihanna, heeft net Saucey Extracts gelanceerd, een lijn van soorten, patronen, kleding en accessoires die beschikbaar zijn in Californië en Oregon. We spraken met Todd over hoe hij zijn passie voor cannabis omvormde tot een beroep.

Wat was je aan het doen voordat je Saucey lanceerde?

Ik zat de afgelopen tien jaar in de sieradenbranche, creëerde enkele van de meest bekende hiphopstukken en werkte als adviseur voor enkele van de grootste horloge-verzamelaars ter wereld: Kevin Hart, Jay Z …

En hoe ging het met het starten van een cannabisbedrijf?

Het begon echt als een idee met een paar vrienden. We dachten dat het gemakkelijk zou zijn, maar beseften al snel dat het net als elk ander bedrijf was: we moesten veel werk verzetten, onderzoek doen, infrastructuur opbouwen, onze due diligence doen, veel fouten maken en veel leren.

Welke fouten heb je gemaakt?

Te snel naar binnen springen zonder goed onderzoek te doen. Gewoon meer te weten komen over simpele dingen zoals hoeveel verbruik er in elke staat was. Oregon is een plaats waar ze onbeperkte licenties hebben verleend, dus iedereen kon het bedrijf betreden en er was niet genoeg consumptie om het allemaal te ondersteunen. Als we dat hadden geweten, hadden we niet zo’n grote structuur gebouwd.

Hoe ga je over het bouwen van een merk?

Dezelfde manier als ik deed in de sieradenbranche, focus op de kwaliteit van het product. Wanneer iemand het product ervaart, moet het een top van de lijn zijn, plezierige ervaring. Wanneer iemand een winkel binnenloopt en de verpakking ziet, helemaal tot hoe het wordt geconsumeerd, gaat het om kwaliteit. Als je eenmaal een kwaliteitsproduct hebt, denken we dat al het andere zal vertalen. Uiteraard wilt u ook een aantrekkelijk product, een esthetiek die de aandacht van de consument trekt; we wilden iets dat heel New York voelde qua design, en heel Californië qua kwaliteit. Met de relaties die ik heb in de sieradenbusiness, hebben we een culturele achtergrond en beïnvloeders, en we hebben enorme reacties van hen gekregen. Veel mensen vragen om het product, niet omdat ze iets gratis willen krijgen, maar vanwege de kwaliteit.

Wat onderscheidt precies de kwaliteit van Saucey van andere merken?

We hebben een gepatenteerde extractiemethode voor onze olie – een chromatografische technologie – die anders is dan 95 procent van de olie die er is. Het is een full-spectrum olie, we houden alle cannabinoïden en terpenen intact, dus het is niet zozeer als het krijgen van de THC, het lijkt veel op het roken van de bloem.

Had u al vanaf het begin een productlijn in gedachten, of is deze aan het evolueren?

Nee, de eerste paar jaar was ik gewoon de ruimte aan het uitzoeken: welke hoek te spelen: wil ik op het gebied van software op de teeltzijde zijn, de extractiezijde, de ontwikkelzijde? Toen ik begon aan mijn onderzoek, leerde ik waar ik het merk kon bouwen en winstgevend kon zijn.

Wat waren enkele tegenvallers op weg naar winstgevendheid?

We hebben een huurcontract getekend voor het eigendom van Oregon voordat we zelfs een licentie hadden. Dus we hebben dat gokt en elke dag zie ik nog steeds obstakels die een apenmoersleutel in onze business kunnen stoppen. In Oregon waren we te dicht bij een school, dus moesten we naar de community board gaan en uitleggen waarom het nuttig is om ons daar te hebben, hoeveel banen er worden gecreëerd. Dit is de snelstgroeiende banenmarkt in de Verenigde Staten, en ik denk niet dat dit de komende vijf tot tien jaar gaat vertragen. We denken dat we veel goeds doen – in termen van werkgelegenheid, in termen van belastingen, en alleen de kracht die deze plant mensen biedt. We willen mensen de mogelijkheid geven om met angst om te gaan, voor mij helpt het de spijsvertering … het belangrijkste is om mensen het medicijn te geven.

Ben je jezelf aan het positioneren als een wellnessmerk, een recreatief merk, is het allemaal met elkaar gemixt?

We zijn nu gebrandmerkt voor de recreatieve markt, ik denk niet dat mensen ons te serieus nemen als ik ze vertel dat ik ze ga mediceren met wat Saucey-medicatie. Maar we zullen een meer medische, op farma gebaseerde, klinische proefafdeling opzetten en we zullen een zusterbedrijf hebben met een volledige CBD-lijn. Het zullen compleet verschillende producten zijn: tincturen, crèmes, thee, water, drankjes … het is een andere markt en moet op een andere manier worden gebrandmerkt.

Advies voor andere ondernemers die hun eigen niche willen verzinnen?

Doe je due diligence en concentreer je echt op wat je graag doet. Ik besefte dat ik het niet leuk vond om te cultiveren; Ik ben geen boer, ik heb in mijn leven nooit een plant gekregen. Toen ik dat eenmaal besefte, vertrouwde ik op andere mensen om dat deel van het bedrijf te behandelen. Dus ik zou zeggen: blijf trouw aan jezelf, vind waar je goed in bent en ontdek hoe dat zich vertaalt in de ruimte. Als je een goede verkoper bent, ga dan naar distributie; als je een wetenschapper bent, ga dan naar de extractie. Volg je passie.

Lees Meer

Leave a Comment