Charlotte's Web: 5 feiten over de laatste kwartaalresultaten


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


De omzet stijgt in deze marijuana-voorraad, maar stijgende inkomsten zijn niet het enige dat u moet weten over de prestaties van het afgelopen kwartaal.

Todd Campbell

Charlotte’s Web Holdings ( NASDAQOTH: CWBHF ) hielp bij het pionieren met de gedachte dat cannabidiol, een belangrijk chemisch bestanddeel van marihuana en hennep , voordelen voor de gezondheid biedt. De CBD-olie veroverde de aandacht van de wereld eerder dit decennium vanwege zijn anekdotische vermogen om aanvallen te verminderen bij kinderen met moeilijk te behandelen epilepsie.

Sindsdien zijn CBD-producten het meest opwindende in wellness, met oliën, eetwaren en zelfs dranken die worden gebruikt voor verschillende indicaties, waaronder angst, slapeloosheid en pijn. De groeiende belangstelling voor CBD-producten zorgt ervoor dat winkeliers in Main Street hen steeds meer in de schappen leggen en dat is de verkoop van Charlotte’s Web een boost geven. Deze week rapporteerde het zijn eerste kwartaalresultaten. Hier zijn vijf feiten die u zou moeten weten over zijn bedrijf en vooruitzichten.

1. De omzet stijgt snel

De omzet van het bedrijf steeg vorig jaar met 66% ten opzichte van vorig jaar, tot $ 21,7 miljoen. De toename was grotendeels een gevolg van het steeds breder beschikbaar komen van CBD-producten in grote winkelketens . De producten zijn nu opgeslagen in meer dan 6.000 winkels, een stijging van 3.680 tot het einde van Q4 2018, die op zijn beurt was gestegen met 80% vanaf het vierde kwartaal van 2017.

Een cannabisblad op een tafel naast hennepzaden en een medicijnflesje.

Afbeeldingenbron: Getty Images.

2. E-commerce blijft belangrijk

De piek in de verkoop aan retailers heeft dat kanaal voor een groter deel van de omzet verantwoordelijk dan in het verleden. De omzet van internet CBD blijft echter nog steeds meeslepen. E-commerce-omzet vertegenwoordigde 49% van de totale omzet in het eerste kwartaal, tegen 57% in het vierde kwartaal.

3. Nieuwe categorieën groeien het snelst

De verkoop van producten voor menselijke voeding steeg jaar op jaar met 67%. Dat is goed, maar snellere groei kwam van actuele producten en hondenproducten. De actuele productverkoop verbeterde met maar liefst 455% jaar op jaar dankzij nieuwe productlanceringen, terwijl de verkoop van honden met 79% steeg ten opzichte van het jaar ervoor. Vooral de uitbreiding van de producten voor huisdieren is intrigerend. Het heeft 12 stock keeping units (SKU’s) geïntroduceerd om te richten op wat volgens Brightfield in 2022 een markt voor CBD-huisdierenproducten ter waarde van $ 1,16 miljard zal worden.

4. De marketinguitgaven zijn gestegen, maar de winst gaat door

Het bedrijf heeft zijn marketinguitgaven opgeschroefd om de groeiende interesse in CBD-producten optimaal te benutten, maar de stijging heeft de winstgevendheid tot nu toe slechts licht aangetast.

Het afgelopen kwartaal heeft het 21% van de omzet aan verkoop en marketing besteed, tegen 15,8% in hetzelfde kwartaal van het vorige jaar. Algemene en administratieve kosten stegen ook tot 39% van de omzet van 31% een jaar geleden.

Niettemin bedroeg de brutowinstmarge van de onderneming 73% van de omzet en bedroeg het nettoresultaat $ 2,3 miljoen in het kwartaal, of $ 0,03 per aandeel. In hetzelfde kwartaal een jaar geleden verdiende het $ 0,04 per aandeel.

5. Er komt meer groei

Het bedrijf is pas in de vroege jaren van het winnen van schapruimte in nationale retailers. Het verscheepte naar winkels die eigendom waren van drie nationale retailers, en na het einde van het kwartaal begon het te verzenden naar winkels met een vierde. Tot nu toe nemen deze winkels een voorzichtige benadering aan. Slechts een van de vier nationale ketens heeft al zijn productcategorieën in voorraad; de anderen zijn alleen voorraadartikelen. Het bedrijf verwacht dat deze ketens in de loop van het jaar producten in meer winkels zullen aanbieden. Verder verwacht het management dat nieuwe ketens dit jaar producten gaan aanbieden, vooral als toezichthouders hun zegeningen geven aan eetwaren en dranken.

Het leveren van meer vraag van deze en andere retailers zal nog veel meer hennepproductie vereisen, maar het lijkt erop dat Charlotte’s Web op de planning staat. De hennepoogst van vorig jaar is in 2017 omhooggeschoten naar 675.000 pond vanaf 63.000 pond. En in 2019 verwacht het bedrijf 700 hectare te planten, een groei van 300 hectare in 2018.

Todd Campbell bezit aandelen van Charlotte’s Web. Zijn klanten kunnen posities hebben in de genoemde bedrijven. De Motley Fool heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment