De helft van de Amerikaanse onkruidconsumenten denkt dat het veilig is om Stoned te rijden


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Tweederde van de Amerikanen denkt dat het onveilig is om onder invloed van cannabis te rijden, volgens een nieuw onderzoek van PSB Research, Civilized, Burson Cohn & Wolfe en BuzzFeed News.

Maar één demograaf is minder geneigd om het ermee eens te zijn – cannabisgebruikers, die eerder geneigd zijn te denken dat het veilig is om te rijden en veel comfortabeler een passagier te zijn in een auto die wordt bestuurd door iemand die stoned is.

Uit het onderzoek bleek dat 48% van de huidige cannabisgebruikers in de Verenigde Staten denkt dat het veilig is om cannabis te gebruiken – 17% van de huidige gebruikers zei dat het “erg veilig” was en 31% zei dat het “enigszins veilig” was om hoog te rijden. Een iets kleiner aantal gebruikers, 46%, was het daar niet mee eens. Zes procent van de gebruikers zei dat ze het niet wisten.

De peiling – dit voorjaar gehouden met interviews met 1.200 Amerikanen – wees uit dat 27% van het land zich identificeert als een huidige cannabisgebruiker, en die gebruikers zijn geneigd om verschillende meningen te hebben wanneer hen wordt gevraagd over autorijden.

Slechts 14% van de niet-gebruikers was van mening dat het veilig was om hoog te rijden. Driekwart van de niet-gebruikers in de VS dacht dat rijden onder invloed van cannabis onveilig is, terwijl 11% zei dat ze het niet wisten.

Critici van legalisatie hebben gewaarschuwd dat het toestaan ​​van cannabisgebruik en -verkoop zal leiden tot meer gestenigde mensen achter het stuur. Dienovereenkomstig, vond de peiling dat ook het meest dwingende argument tegen legalisatie was.

In totaal vond 47% van de Amerikanen de mogelijkheid van legalisatie om meer gestenigde automobilisten op de weg te zetten een sterk argument – 52% van de niet-gebruikers en 36% van de gebruikers was het daarmee eens.

Cannabisgebruikers zelf hebben genivelleerde tegenaanvallen. In Californië, Colorado, Washington en andere staten hebben groepen gebruikers geprotesteerd tegen strikte limieten voor het besturen van hoge vervat in legalisatiewetgeving, waarbij ze zeggen dat de regels oneerlijk en willekeurig zijn.

De wetenschap over autorijden onder invloed van cannabis is beperkt, hoewel sommige studies hebben aangetoond dat mensen met meer dan 5 nanogram THC (de primaire psychoactieve stof in cannabis) per milliliter volbloed slechter presteren op tests met betrekking tot stoornissen.

Maar cut-offs zijn ook problematisch omdat sommige mensen op veel lagere niveaus slecht zijn dan zware gebruikers. De National Highway Traffic Safety Administration zei in een rapport uit 2017 dat THC-niveau alleen “geen accurate en betrouwbare voorspeller lijkt te zijn van bijzondere waardevermindering.”

Onderzoekers hebben verschillende conclusies getrokken over de vraag of legalisatie tot meer verkeersongevallen heeft geleid, meldde de Washington Post vorig jaar.

De PSB-enquête vroeg ook naar het feit dat hij in een auto zat waar de bestuurder onder invloed is. Vier en zeventig procent van de Amerikanen zei dat ze ‘erg ongemakkelijk’ of ‘enigszins ongemakkelijk’ waren omdat hun bestuurder onder invloed van cannabis was.

Maar nogmaals, veel gebruikers denken daar anders over. Terwijl 56% van de gebruikers zei dat ze zich prettig zouden voelen bij een gestenigde bestuurder, was slechts 16% van de niet-gebruikers het daarmee eens.

De toplijnresultaten van de enquête zijn hier te vinden.

Methodologie: PSB heeft in samenwerking met Civilized, Burson Cohn & Wolfe (BCW) en BuzzFeed News online interviews gehouden met 1.000 Amerikaanse volwassenen (21 jaar en ouder) en 602 Canadese volwassenen (19 jaar en ouder) om meningen over cannabis te onderzoeken en te bepalen algemene gewoonten en gedragingen van cannabisconsumenten en niet-consumenten. Er werden overbodige monsters genomen om een ​​groter aantal cannabisgebruikers te bereiken (471 totale consumenten in de VS en 371 totale consumenten in Canada). Interviews werden uitgevoerd tussen 12 maart en 21 maart 2019.

Lees Meer

Leave a Comment