Dit Booming California Cannabis-merk groeit snel door Gig Workers Good Jobs aan te bieden


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Caliva gaat ver voorbij het minimumloon door de zorgverleners een ziektekostenverzekering en aandelenopties te geven.

4 min gelezen

Veel Californiërs krijgen hun cannabis door online te bestellen en te laten bezorgen, maar de bezorging duurde een stuk duurder voor cannabisbedrijven in januari, toen regelgevers hadden bepaald dat bezorgers chauffeurs moeten zijn die minstens een minimumloon hebben, met de gebruikelijke minimale voordelen, en niet aannemers.

Sommige kleine apotheken stopten met afleveren in plaats van bestuurders meer betalen en gaven hun voordelen, maar Caliva, een van de grootste verticaal geïntegreerde cannabismerken in Californië, verliet de andere weg volledig. “Het is een wettelijke vereiste, maar we hebben ons er echt op toegelegd”, zegt Dennis O’Malley, CEO en president van Caliva. “We hebben onszelf afgevraagd, gezien de regelgeving, hoe kunnen we dit de beste omgeving voor chauffeurs maken?”

Het bedrijf maakt ongeveer 2.000 leveringen per dag, maar moet chauffeurs werven in het door arbeid uitgehongerde San Francisco Bay Area (het werkloosheidspercentage is slechts 2% ), dus Caliva heeft de verlichte eigenbelang op een grote manier omarmd. Stuurprogramma’s beginnen nu tussen de $ 15 en $ 17,50 per uur, afhankelijk van de ervaring. Fulltime chauffeurs ontvangen een ziekteverzekering, vakantietijd, een 401K en aandelenopties, plus de optie om aandelen te kopen tijdens de investeringsronde. De 401K is beschikbaar voor part-time werknemers, die ook aandelenopties kunnen verdienen na een bepaalde tijd bij het bedrijf. Deeltijdwerknemers mochten ook aandelen kopen tijdens de investeringsronde.

“Toen we onze al onze fulltime medewerkers, inclusief onze chauffeurs, aandelenopties verstrekten, was dat voor veel mensen een grote verrassing,” zei O’Malley. “En toen boden we zowel voltijd- als deeltijdmedewerkers de mogelijkheid om daadwerkelijk aandelen aan te schaffen tijdens onze laatste investeringsronde, wat ook iets heel ongewoons is.”

Gerelateerd: Deze Cannabis-banen zijn momenteel het meest gevraagd

Het snelgroeiende bedrijf heeft 203 chauffeurs, waarvan 125 sinds het begin van het jaar zijn aangenomen. De meesten werden gelokt van het optreden met Uber, Lyft en DoorDash. “We vertrouwen erop dat de mensen die ons product leveren het gezicht van Caliva zijn. Dat is een zeer krachtige rol, “zei O’Malley. “We zijn er erg trots op dat we 200 geweldige, geweldige chauffeurs op het personeel hebben om empowerment en gezondheid en welzijn en geluk te bieden, werkend voor een bedrijf dat fulltime werk biedt, volledige voordelen en aandelenopties in een geweldige omgeving. Dat is een geweldige kans voor veel mensen. ”

In januari sloot Caliva zijn eerste financieringsronde af met een te hoog onderschreven bedrag van $ 75 miljoen. Opvallend bij de vroege investeerders zijn Carol Bartz, voormalig CEO van Yahoo en Autodesk en de legendarische 49er quarterback Joe Montana . Bartz is nu voorzitter van de raad van bestuur van Caliva.

Caliva is een marktleider in cannabisconsumentenproducten in Californië, dat minstens 35 procent van de legale cannabismarkt in de VS vertegenwoordigt. Het bedrijf stelt momenteel 569 werknemers tewerk, variërend van chauffeurs en telers tot bud-trimmers en wetenschappers, in de Bay Area. Daarvan zijn 246 ingehuurd net sinds januari. Caliva heeft momenteel minstens 50 open posities.

Gerelateerd: Nieuw rapport: Amerikaanse cannabismarkt zou tegen 2023 $ 22.7B kunnen bereiken

De inkomsten stijgen sneller dan het huren, met een toename van 350 procent tussen 2017 en 2018 en een toename van 400 procent in het eerste kwartaal van 2019 vergeleken met het eerste kwartaal van 2018. Caliva groeit haar eigen cannabis, maakt haar eigen producten en verkoopt ze via eigen winkels en online met de bezorgservice. O’Malley benadrukte dat het hebben van gelukkige, volledig betrokken medewerkers die rechtstreeks met klanten zaken doen van fundamenteel belang is voor het bedrijf.

“Mensen komen echt naar de missie om een ​​op planten gebaseerde oplossing voor gezondheids- en welzijnsbehoeften te leveren,” zei hij. “Ze raken echt achter het idee van iets dat het leven van mensen echt op veel verschillende manieren verbetert: onze chauffeurs ontmoeten veel mensen die ze altijd graag bij hun deur willen hebben.”

Lees Meer

Leave a Comment