Jarenlang was cannabis smokkelwaar. Voorraden werden verborgen gehouden in donkere laden en waterpijpen werden uit het zicht bewaard. Maar nu staten snel de fabriek legaliseren, kunnen meer mensen hun wiet openlijk tentoonstellen. Dit roept een aantal belangrijke vragen op over interieurdecoratie. Wat is de meest esthetische manier om je stash te presenteren? Waar haal je een pijp die bij je salontafel past?

Brett Heyman, oprichter en creatief directeur van luxe handtasmerk Edie Parker , is er voor u.

[Foto: hoffelijkheid Edie Parker]

Ze heeft net een hele verzameling cannabisaccessoires gelanceerd, samen met haar eigen soorten bloemen, via een nieuw merk genaamd Edie Parker Flower. Het is het eerste high-end modemerk dat de cannabismarkt is binnengetreden, die momenteel wordt gewaardeerd op ongeveer $ 6 miljard , maar naar verwachting in 2024 $ 146,4 miljard zal bereiken naarmate meer staten het legaliseren.

Brett Heyman [Foto: courtesy Edie Parker]

De legalisatie van cannabis is een langzaam proces geweest. Veel activisten wijzen erop dat de criminalisering van het medicijn een verwoestende uitwerking heeft op veel gemeenschappen, omdat bijna 600.000 mensen in het hele land gearresteerd zijn omdat ze de drug bezitten. (Meestal toevallig minderheden.) In 1996 decriminaliseerde Californië cannabis voor medische doeleinden, en in 2012 werden Colorado en Washington de eerste staten die het recreatief gebruik van cannabis legaliseerden, zodat anderen de weg konden volgen.

Nu voert legalisatie een hele reeks nieuwe, op cannabis gerichte startups aan, waarvan er veel zichzelf in rebrandingwier gooien, waardoor de met das geverfde stonercultuurverenigingen een meer geavanceerd randje krijgen. Om te beginnen gebruiken ze de term cannabis , die meestal minder beladen is met negatieve associaties dan ‘wiet’ of ‘marihuana’. Ze verhogen ook het ontwerp: Cannabismerk Beboe creëert $ 65 vullingpennen van een halve liter die cannabis bevatten olie en de Beverly Hills Cannabis Club verkoopt cannabissoorten verpakt in goudfolie voor $ 700 per ounce. Andere merken zoals Roam Escapes , Sunday Goods en Besito richten zich op de wellnessvoordelen van cannabis om pijn te verlichten, de focus te vergroten of de zin in seks te vergroten.

[Foto: hoffelijkheid Edie Parker]

Heyman brengt haar eigen kijk op cannabis, die is gevormd door haar jaren in de mode-industrie. Ze is vooral bekend door het maken van acrylische clutches en handtassen die tussen de $ 800 en $ 1.800 kosten en die alle rage zijn met beroemdheden die ze regelmatig op de rode loper dragen. Haar tassen zijn kleurrijk en leuk, vaak versierd met marmeren patronen, glitter of fruitmotieven. Ze brengt dezelfde sprankeling naar haar bloemenlijn. “Ja, cannabis bevat veel geneeskrachtige eigenschappen”, zegt Heyman. “Maar de wereld voelt nu een beetje duister, en ik wil echt gewoon een goede tijd hebben. Mijn merk gaat over vermaken en plezier hebben. ”

Net als haar handtascollectie is de Flower-lijn geïnspireerd op vintage mode. Heyman trekt graag van verschillende referentiepunten in het verleden, waarbij hij momenten uit de geschiedenis oproept waarin drinken en roken worden gevierd in plaats van afgekeurd. (Denk aan: Coco Chanel of Audrey Hepburn rookt zachtjes met een sigarettenhouder.) Accessoires bevatten $ 95 glasblaaspijpen in de vorm van bananen, perziken en aardbeien; $ 95 glazen sigarettenhouders die paars, roze en oranje zijn; $ 65 lucifersdoosjes die in kleur zijn afgestemd op de andere items; en $ 450 tafellamp aanstekers die er goed uitzien als centerpieces op een salontafel. “Ik wilde dingen maken waar je naar wilt kijken en waar je over wilt praten,” zegt ze.

[Foto: hoffelijkheid Edie Parker]

Heyman heeft ook veel huisdecoraties ontworpen om je cannabis op te slaan en weer te geven. Ze biedt $ 395 acryl “stashboxen” die lijken op haar clutch bags; $ 295 ijdelheid dienbladen en $ 150 dienbladinzetten om uw sigaretten in stijl te rollen; en een assortiment van heldere, luchtdichte potten om je wiet te laten zien. Als je niet thuis rookt, maar de stad uit wilt, heeft Heyman daar ook over nagedacht. Waarom zou je je wiet niet meenemen om te gaan in een plastic Go Go-tas van $ 955 met speciale compartimenten voor wiet of een mini-sigarettenkoker van $ 295, ontworpen om te passen op één pakje sigaretten? De glazen pijpen worden met de hand geblazen door een vrouw in Oregon, terwijl de acrylartikelen met de hand worden geverfd en in New Jersey in een mal worden gegoten. Vervolgens snijden ambachtslieden in Illinois en Italië de verschillende inlays uit en leggen de stukjes als een puzzel samen voordat ze worden schoongemaakt.

[Foto: hoffelijkheid Edie Parker]

Flower-private-label cannabissoorten worden ook in kleine batches gemaakt. Heyman werkte samen met Flow Kana , een cannabismerk dat samenwerkt met familiebedrijven in Noord-Californië, om biologische cannabis te maken. Het merk lanceert met drie smaken: Cherry Cheesecake, Pineapple Rising en Banana Jam, die elk $ 25 per gram kosten. Deze zijn momenteel alleen beschikbaar in Noord-Californië en worden geleverd via de luxe cannabis bezorgservice Emjay .

Heyman debuteerde deze producten vorige week op de Flower-website en toont ze ook in de Edie Parker-boetiek aan Madison Avenue in New York, naast merken als Chanel, Kate Spade, Oscar de la Renta en Tory Burch. Met andere woorden, Heyman wilde niet alleen cannabis rebranden als een high-end product, maar ook als een trendy product. Ze is van mening dat veel van haar klanten al van cannabis genieten, dus waarom zouden ze niet een speciaal ontworpen tas voor hun stash of een aansteker willen die er perfect uitziet op hun koffietafelboeken?

“Toen ik aan het ontwerpen was, dacht ik:” Welke prachtige rookaccessoires zou ik op de markt kunnen brengen voor mijn slimme, geavanceerde klanten? “Zegt ze.