Drie Republikeinen staan ​​in de weg van federale wiet legalisati


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


De Capitol Hill Club bevindt zich in een kiddy-hoek van het Cannon House-kantoorgebouw in het centrum van Washington, DC. Witte tafelkleden en bewerkte houten olifanten bepalen de inrichting van deze Hill hangout, die voornamelijk is gericht op republikeinse lobbyisten, stafleden en af ​​en toe een politicus. Maar op een verstikkende dag in juni kwam een ​​lobbyist uit de Democraten lunchen.

Saphira Galoob was daar om te praten over cannabislegalisatie met de Republikeinse lobbyist Don Murphy. Over zoete aardappel friet, Murphy – een voormalig staatsvertegenwoordiger van de GOP in Maryland die al meer dan 15 jaar in marihuana beleid werkt – en Galoob ruilde oorlogsverhalen over het pleiten voor cannabis op Capitol Hill, waar, zoals Murphy uitlegt, de publieke opinie alleen zo gaat ver.

In 2017 zei ze, senatoren als Tom Cotton vertelden haar dat hun staten en kiezers zich niets aantrekken van cannabis. “Er was een rijpheidsprobleem. Er was geen status omdat het nog niet rijp was voor leden van het Congres. En ik denk dat daar het tij is gekeerd. ‘

Nu is meer dan 60 procent van de Amerikanen in het hele land voorstander van volledige legalisatie van marihuana. Elf staten en Washington DC hebben het gebruik van cannabis voor volwassenen gelegaliseerd en 36 hebben een of andere vorm van legaal medisch of recreatief cannabisgebruik.

Die publieke steun heeft zich vertaald in meer cannabisgerelateerde wetgeving die op dit congres is geïntroduceerd dan ooit tevoren. De SAFE Banking Act maakt bankieren bijvoorbeeld eenvoudiger. De STATES Act sterkt het recht van staten om cannabis te legaliseren en beschermt hen tegen federale bemoeienis, terwijl de Veteran’s Equal Access Act meer onderzoeksmogelijkheden opent naar hoe cannabis kan worden gebruikt om veteranen te helpen, van PTSS tot pijnmanagement.

En de kwestie is steeds bipartisan – Republikeinse senatoren zoals Cory Gardner (CO) en Rand Paul (KY) zijn beide regelmatige sponsors van de wietwetgeving en de Congressional Cannabis Caucus wordt gezamenlijk voorgezeten door twee Republikeinen en twee Democraten.

Maar publieke en tweeledige steun zijn niet genoeg voor volledige legalisering van marihuana, zegt Galoob. “We zijn nog steeds in een situatie waarin de temperatuur binnen de Republikeinse partijconferentie – binnen de leiding – nog niet signaleert dat het OK is.”

De cirkel van mensen op Capitol Hill die zal beslissen of de cannabiswetgeving wordt aangenomen, is eigenlijk vrij klein. Er zijn drie namen die voortdurend worden vermeld – door lobbyisten, advocaten en wetgevers – als poortwachters voor elke federale cannabiswetgeving: Republikeinse senatoren Mike Crapo (ID), Lindsey Graham (SC) en Majority Leader Mitch McConnell (KY).

Ze nemen beslissingen over welke cannabisbiljetten – indien aanwezig – de Senaat in het Congres in de gelegenheid zal hebben om te stemmen over deze sessie.

“Vroeger dacht ik dat je in de civiele maatschappij, bij de overheid, 50 procent plus één nodig hebt om wetgeving goed te keuren,” zegt Murphy. “Niet precies. Je hebt er een nodig, plus 50 procent. ‘Die, zegt Murphy, is commissievoorzitter.

Om een ​​wetsvoorstel op de grond te krijgen voor een volledige Senaatsstemming, moet het eerst het Huis passeren en vervolgens worden gezien door een Senaatscommissie. Er zijn echter absoluut geen garanties dat een commissie ooit een factuur zal horen. Dat is geheel aan de commissievoorzitter.

Senatoren Crapo en Graham zijn respectievelijk voorzitters van de Senaatscommissies en Senaatscommissies van rechterlijke macht – de twee comités die de grootste kans hebben om op dit congres de standalone cannabiswetgeving te zien.

Neem bijvoorbeeld de SAFE Banking Act, die naar verwachting het Huis met een sterke marge zal passeren. Maar omdat het wetsvoorstel betrekking heeft op bankieren, moet het het Senaatscommissie Bankwezen passeren, dat sinds 2016 door Crapo wordt geleid.

Crapo’s thuisstaat Idaho is een van de slechts drie in de natie zonder legale marihuana; zelfs CBD niet voor beperkt medisch gebruik. De staat heeft de op één na grootste mormoonse bevolking van de natie, en de mormoonse kerk – waar Crapo lid van is – heeft een standpunt ingenomen over marihuana die voorzichtig pro-medisch maar sterk anti-recreatief is. Uit een peiling uit 2018 bleek dat 79% van de Idahoans medische marihuana ondersteunt, maar een meerderheid is nog steeds tegen legalisatie voor recreatief gebruik. In een poging om Crapo te overreden om de wetgeving te overwegen, zegt het Marihuana-beleidsproject dat ze momenteel handtekeningen verzamelen om een ​​wetsvoorstel voor legalisatie van marihuana op de 2020-stemronde neer te zetten, in de hoop dat Crapo kan laten zien hoe zijn kiezers zich voelen.

Senaat Meerderheid Leader Mitch McConnell, R-KY, Sen. Mike Crapo, R-ID en Senaat Judiciary Committee Chairman Lindsey Graham, R-SC.

Senaat Meerderheid Leider Mitch McConnell, R-KY, Sen. Mike Crapo, R-ID, en Senaat Judiciary Committee Chairman Lindsey Graham, R-SC. Foto credit: J Scott Applewhite / AP / Shutterstock, 3

“Ik zou zeggen dat de belangrijkste spelers op dit moment de burgers zijn van Idaho – de constituenten van Crapo”, zegt Sen Kevin Cramer (R-ND), een co-sponsor van de SAFE Banking Act. “Uiteindelijk is het aan de voorzitter en het bestuur van de commissie om het op de grond te krijgen als dat is wat ze willen.”

Tot voor kort hebben de voorzitter en zijn bureau het hard nemen op de SAFE Banking Act vermeden door te stellen dat de Schedule I-status van cannabis op de wet op gereguleerde stoffen eerst moet worden behandeld. Maar op 16 juli verscheen er een hoorzitting op de agenda van het bankencomité met de titel ‘Uitdagingen voor cannabis en bankieren: externe perspectieven’ eind juli. De Senaatscommissie van senator Crapo, zo blijkt, heeft een hoorzitting georganiseerd over de SAFE-bankwet, waarbij deze officieel wordt opgenomen in de invloedssfeer van de Senaat voordat deze formeel zelfs door het Huis van Afgevaardigden is gepasseerd.

Hoewel dat goed nieuws is voor pro-SAFE Banking-advocaten en een grote stap vooruit voor de rekening zelf, is het verhaal nog lang niet afgelopen. Het wetsvoorstel moet nog worden gestemd – een “markup” genoemd – gepland, het moet die stem van de commissie doorgeven en dan gaat het hoogstwaarschijnlijk door naar de Judateary Committee van de Senaat.

De situatie in de Judiciary Committee, waarin Sen Lindsey Graham voorzitter is, lijkt op bankieren. De meeste cannabisrekeningen – niet alleen de bankrekening – zouden zijn commissie moeten passeren voordat ze in de volledige Senaat worden behandeld, omdat ze betrekking hebben op de Controlled Substances Act, die wordt gecontroleerd door het ministerie van Justitie.

Het trackrecord van senator Graham over marihuana is meestal koud. Hij was co-sponsor van de medische marihuana-gerichte CARERS Act van 2015, die marihuana opnieuw zou hebben gepland en extra bescherming zou hebben gegeven aan staten die marihuana legaliseerden. Maar sindsdien heeft Graham tegen andere rekeningen gestemd, zoals de SAFE Banking Amendment – die in de loop der jaren meerdere keren op verschillende kredieten is gestapeld. Graham vertelde Roll Call in april dat hij “niet erg enthousiast is over” de SAFE Banking Act, en in 2016 vertelde POLITICO Magazine dat hij recreatieve marihuana afwijst. Zijn scorekaart op de website van marihuana advocacy group NORML geeft hem een ​​C-cijfer.

Wat hij zou doen als cannabiswetgeving naar zijn commissie wordt gestuurd, is onduidelijk. De meeste voorstanders denken niet dat Graham gemotiveerd is om de stand-alone marihuana-wetgeving te horen, tenzij er extra druk op hem komt vanuit het leiderschap van GOP. Zijn staat – South Carolina – staat toe dat kleine hoeveelheden CBD worden ingenomen voor specifieke medische aandoeningen, maar heeft geen grote medische of recreatieve cannabismarkt. Zonder kiezers wiens cannabisactiviteiten worden beïnvloed door de huidige federale bankvoorschriften, heeft Graham weinig reden om naar het SAFE-amendement te kijken. (Het kantoor van Graham heeft niet gereageerd op meerdere verzoeken om commentaar voor dit verhaal.)

Zelfs als een cannabiswetsvoorstel op dit congres een Senaatscommissie passeert, betekent dat niet noodzakelijk dat het tot een stemming komt. Meerder Leader Mitch McConnell heeft de sleutels van de Senaatskamer en hij brengt alleen wetsvoorstellen die hij persoonlijk wil doorstaan. Hoewel hij vorig jaar hard heeft gewerkt om hennep te legaliseren – Kentucky heeft een lange geschiedenis van industriële hennep en McConnell was op zoek naar een manier om de economie van de staat te helpen – hij zei dat hij cannabis niet zou willen verdorren. (Het kantoor van McConnell heeft niet gereageerd op meerdere verzoeken om commentaar voor dit verhaal.)

Sommige voorstanders geloven dat de meerderheidsleider kan worden beïnvloed als een cannabiswetsvoorstel ook de hennepindustrie zou kunnen helpen. Op dit moment hebben sommige hennephouders nog steeds problemen met het openen van bankrekeningen of met toegang tot andere programma’s die legaal voor hen zouden moeten zijn, omdat voor het ongetrainde oog, full-spectrum cannabis en hennep er ongelooflijk vergelijkbaar uitzien. Het verschil tussen legaliteit en classificatie als een Schedule I-medicijn is hoeveel CBD en THC de plant bezit en banken willen niet aansprakelijk worden gesteld als een hennepbedrijf een gewas verbouwt met te veel CBD of THC. Zoveel banken en creditcardmaatschappijen vermijden om volledig met de hennepindustrie samen te werken. Tijdens een rondleiding door een hennepfabriek in Kentucky, eerder deze maand, erkende McConnel zelf de servicekloof en zei dat de banken “overtuigd moeten worden, en we hopen het aan hen uit te leggen.”

Als de SAFE Banking Act werd aangenomen, zou het aantoonbaar hennep zijn – waarvan Sen McConnell hard heeft gewerkt om legaal voor zijn staat te maken – wat ademruimte. Republikein Cory Gardner, een van de meer invloedrijke GOP-leden over dit onderwerp, is optimistisch. “Ik denk dat we meer vooruitgang boeken dan we ooit hebben gehad,” zegt hij.

Gevraagd naar de kansen op cannabiswetgeving in de Senaat, zei senator Jeff Merkley van Oregon dat hij gelooft dat de SAFE-bankwet – en mogelijk andere cannabiswetgeving – de stemmen heeft om te slagen. “Het zou veel helpen om de steun van leiderschap in deze kamer te hebben,” zegt hij. “Als er geen belemmering is, als we een vrije kans hebben om een ​​debat te voeren, denk ik dat we de zestig stemmen kunnen krijgen en slagen.”

Als er geen cannabiswetgeving aangenomen wordt tegen de tijd dat er een nieuw congres komt in januari 2021, zal het hele proces – het introduceren van rekeningen, commissiehoorzittingen en stemmen, huisstemmen, senaatstemmen, enz. – opnieuw moeten beginnen bij punt één.

Het 117e congres zal echter nog meer pro-cannabiswetgevers hebben dan het 116e, omdat meer staten recreatieve en medicinale cannabis legaliseren. Illinois zal in januari 2020 recreatief beginnen met de verkoop van cannabis, bijvoorbeeld door toevoeging van 18 congresleden en twee senatoren die een legale cannabisstaat vertegenwoordigen. New Jersey, New York, Florida, Ohio en Arizona zijn alle staten die ook marihuana voor volwassenen kunnen legaliseren in 2019 of 2020, en andere staten zijn in de rij om medische programma’s te overwegen.

“In de praktijk”, zegt Rep. Earl Blumenauer. “Wat je op de vloer van het huis ziet, is een manifestatie van een breed groeiend draagvlak voor eenvoudige, gezond verstandige cannabishervorming.”

Lees Meer

Leave a Comment