Een populair marihuana-merk uit Californië heeft $ 75 miljoen aan financiering opgehaald van Super Bowl MVP Joe Montana en een voormalige Yahoo CEO


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Caliva’s San Jose-winkel.
Met dank aan Caliva

  • Caliva , een populair marihuanamerk en apotheek in Californië, sloot donderdag een financieringsronde van $ 75 miljoen.
  • Beleggers in de ronde zijn Carol Bartz, Yahoo’s voormalige CEO en NFL quarterback Joe Montana, een drievoudige Super Bowl MVP.
  • Caliva’s CEO Dennis O’Malley zei in een interview dat hij “100% gefocust” is op de Californische markt.

Caliva, een populair marihuana-merk in Californië, heeft donderdag een financieringsronde van $ 75 miljoen afgesloten, heeft Business Insider geleerd.

De startup belandde met investeringen van drievoudig Super Bowl MVP Joe Montana en Carol Bartz, een voormalig CEO van Yahoo. Bartz zal ook plaatsnemen op het bord van Caliva.

Caliva zal de financiering gebruiken om nieuwe werknemers aan te nemen en het productaanbod van het bedrijf zowel online als in hun Bay Area-winkel te laten groeien. Dennis O’Malley, CEO van Caliva, vertelde Business Insider in een interview.

Lees meer: een $ 200 miljoen marihuana VC splitst op hoe hij kiest uit welke bedrijven om te investeren

“We zijn voor 100% gefocust op Californië”, aldus O’Malley. “Wij geloven dat Californië waar absoluut wereldwijde merken worden geboren, en we geloven dat we een kans hebben om het meest erkende, meest aanbevolen merk in cannabis te zijn en dat is wat we willen doen.”

Bovendien is de Californische markt “35 tot 40%” van de totale Amerikaanse markt voor marihuana-producten, zei O’Malley. Marihuana is legaal voor volwassenen in tien staten en legaal voor medisch gebruik in nog eens 33 staten.

O’Malley weigerde de waarderingen van het bedrijf te bespreken.

‘Fun-voor-u’ versus ‘reliëf-voor-u’ cannabisproducten

O’Malley zei dat hij bijzonder enthousiast is over de gezondheids- en wellnesszijde van marihuana, in termen van waar Caliva zich wil positioneren voor toekomstige groei.

“Historisch gezien was Caliva erg goed in wat ik ‘leuke-voor-je’ producten noem, zoals vape-pennen en pre-rolls [gewrichten],” zei O’Malley.

Aangezien nieuwe – en meestal oudere – consumenten op de marihuanamarkt komen, zei O’Malley dat Caliva op zoek is om uit te breiden naar de “reliëf-voor-jou” -categorie, die marihuanaproducten zijn die zijn ontworpen om te helpen slapen, onrust verlichten of pijn verlichten. Die trend heeft Caliva ertoe gebracht haar eerste CBD-productlijnen te ontwikkelen.

CBD, of cannabidiol, is een niet-psychoactieve stof in marihuana waarvan wordt gedacht dat het een aantal voordelen voor de gezondheid heeft, hoewel de wetenschap nog steeds onduidelijk is.

O’Malley heeft misschien iets te maken: het aantal CBD-consumenten is sinds vorig jaar bijna verdubbeld, met Baby Boomers – vooral vrouwen – die de meeste groei vertegen- woordigen, blijkt uit enquêtegegevens van Eaze , een marihuana-bezorgservice met een durfkapitaal.

Lees meer: De CEO van een van de populairste startups van cannabis-vape zegt dat hij tegen bankiers praat over een IPO in 2020

Bovendien geven consumenten boven de leeftijd van 50 jaar de neiging het meeste uit te geven aan marihuana-producten, veel meer dan hun duizendjarige tegenhangers, volgens Eaze.

O’Malley zei dat hij Montana, de voormalige Super Bowl-kampioen, ontmoette via een goed verbonden engeleninvesteerder die eerder in Caliva had geïnvesteerd.

“Joe was geïnteresseerd in het vinden van een gerenommeerd bedrijf in de ruimte,” zei O’Malley.

Toen zijn team Montana voor het eerst ontmoette, zei O’Malley dat hij “erg onder de indruk” was van zijn verhaal over wat Montana opioïd-gebaseerde pijnstillers had zien doen voor zichzelf en zijn voormalige teamgenoten.

“Hij had een grote overtuiging om hier voor te staan,” zei O’Malley.

Er is enig onderzoek dat aantoont dat op cannabis gebaseerde producten de afhankelijkheid van opioïden kunnen verminderen . 76% van de babyboomers in het onderzoek van Eaze gaven aan dat ze ook het gebruik van vrij verkrijgbare pijnstillers hadden verminderd.

“Als een investeerder en supporter ben ik van mening dat het sterke managementteam van Caliva met succes gezondheids- en welzijnsproducten van hoge kwaliteit zal ontwikkelen die voor veel mensen verlichting kunnen bieden en een serieuze impact kunnen hebben op het gebruik of verslaving van opioïden,” zei Montana. in een verklaring.

Meld u hier aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief Wall Street Insider, een kijkje achter de schermen bij de verhalen over bankzaken, zakelijke deals en grote deals.

Dit is een verhaal alleen voor abonnees. Om het volledige artikel te lezen, klik hier om uw deal te claimen en toegang te krijgen tot alle exclusieve Business Insider PRIME-inhoud.

Meer: Cannabis CBD Californië, marihuana

Lees Meer

Leave a Comment