Effectief adverteren voor CBD-olie op sociale media


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Effectief adverteren voor CBD-olie op sociale media

Effectief adverteren voor CBD-olie op sociale media

Ondanks de recente passage van de Farm Bill, ligt CBD nog steeds in een juridisch grijs gebied, omdat de DEA CBD en industriële hennep nog steeds als een drug beschouwt. Dit resulteert in grote advertentienetwerken, zoals Facebook en Google, waardoor wordt voorkomen dat CBD op hun platforms wordt geadverteerd.

Omdat het aantal bedrijven dat CBD-producten op de markt brengt enorm is gestegen, is het belangrijker dan ooit om te adverteren en uw producten te onderscheiden van de concurrentie.

Facebook en Instagram zijn de grootste netwerken voor sociale media en een belangrijke reclamebaan, maar er zijn nog steeds mogelijkheden voor bedrijven om te groeien via advertenties op sociale media. De belangrijkste eerste stap is om vast te stellen waarom uw product uniek is en wie uw doelgroep is. Van daaruit kun je deze stappen volgen om je publiek te bereiken.

1. Maak een overzicht van het merkverhaal

Zodra u hebt besloten om CBD olie online te verkopen, moet u erachter komen wat uw merkverhaal is. Probeer je je te richten op jonge professionals die graag hun angsten willen oplossen, maar afkerig zijn van de stonercultuur? Of wil je verkopen aan gezondheidfanaten die medicijnen willen vervangen door natuurlijke remedies? Wat je doel ook is, dit zal de basis zijn voor je merkverhaal.

Nadat u het doel voor uw merk hebt nagemaakt, gaat u na waar uw merk- en doelklanten voor staan. Als u op jonge professionals een beroep wilt doen, wilt u zich waarschijnlijk richten op professioneel, schoon en geoptimaliseerd.

Terwijl gezondheidsfanaten meer om gezonde behandelingen, de nadelige gevolgen van pillen en het elimineren van gifstoffen uit hun leven zullen geven. Terwijl u invult wat uw merkverhaal is, bekijkt u uw wedstrijden om ervoor te zorgen dat u uzelf van hen onderscheidt en naar uw doelgroepklanten kijkt voor suggesties over hoe u specifieker kunt zijn.

2. Stel uw customer journey op

Het creëren van een succesvolle advertentiecampagne houdt in dat u een klantreis van tevoren opstelt. Wat zullen uw klanten doen wanneer ze u online tegenkomen? Gaan ze scrollen op sociale media, op zoek naar een bepaald soort inhoud of zoeken ze naar CBD-olie te koop ? Door deze eerste fase van het klanttraject na te denken, kunt u een echte interactie met hen hebben.

Van daaruit wilt u nadenken over wat u moet doen om uw klant van die eerste interactie naar het verkooppunt te krijgen. Aangezien u een advertentie voor sociale media niet kunt uitvoeren, betekent dit dat u een merkaanduiding op Facebook, Instagram en andere netwerken moet creëren.

Dan moet je content maken waarmee ze contact maken met het merk en de CBD-olie gebruiken om een ​​probleem in hun leven op te lossen. Ten slotte moet er een conversie van aspirationele consument naar gesloten verkoop plaatsvinden. Elk van deze stappen kan vervolgens worden gecontroleerd op succes.

3. Waardecreërende inhoud ontwikkelen

Terwijl u begint uw aanwezigheid op de sociale media te ontwikkelen en uw klanten te targeten, moet u nadenken over hoe u inhoud kunt maken die waarde aan uw publiek biedt. Het ontwikkelen van waardecreërende inhoud zal leiden tot een grotere betrokkenheid en een grotere kans op organisch delen en ontdekken. Typen inhoud om hier over na te denken, zijn informatie, cultureel en interactief.

Informatie-inhoud helpt uw ​​klanten iets te leren of te laten zien wat ze anders niet zouden weten. Culturele inhoud is leuk en relatable; iets dat uw klanten op hun newsfeed zouden willen weergeven. Ten slotte is interactieve inhoud een weggevertje of feedbackpost die je publiek vraagt ​​een actie te ondernemen en een beloning te ontvangen.

4. Gebruik een platformonafhankelijke aanpak

Naarmate je je publiek op sociale media ontwikkelt, zul je waarschijnlijk volgers op sommige platforms hebben die niet op anderen zijn. Om de aandacht van volgers en het publiek voor uw merk te maximaliseren, moet u een platformonafhankelijke aanpak gebruiken.

Dit betekent dat u uw publiek op één platform wilt krijgen om u ook op andere platforms te volgen. Voer bijvoorbeeld een inhoudsreeks uit op Twitter om volgers te krijgen die je leuk vinden op Facebook in ruil voor een kortingscode.

Verder wil je niet dat iemand die je volgt op 5 platforms vijf keer aan dezelfde inhoud wordt blootgesteld. Dit betekent dat je weliswaar inhoud op al je platforms zou moeten laten blazen, maar dat je bepaalde contentstijlen zou moeten hebben die specifiek zijn voor bepaalde platforms. Het gebruik van een specifieke Instagram-stijl die terugkeert of een Tweet-stijl kan helpen.

5. Begrijp uw beperkingen

Hoewel het gebruik van een contentmarketing-benadering op sociale media u in staat stelt om het verbod op sociale media-advertentienetwerken te omzeilen, zal dit enkele beperkingen met zich meebrengen.

Veel social-mediaplatforms stellen u bijvoorbeeld in staat algemene advertenties voor uw merk uit te voeren, maar beperken alle inhoud die specifiek verwijst naar medische voordelen of wat CBD doet. Deze beperkingen gaan ook losjes op in de inhoud die u maakt.

Platforms zoals Twitter en Pinterest, die geen verbod op advertentienetwerken hebben, bieden mogelijkheden voor groei, maar u moet hun advertentierichtlijnen onderzoeken voordat u begint.

Deze richtlijnen zullen in de loop van de tijd ook variëren. Van voor de Farm Bill werd doorgegeven aan na, wijzigingen in de richtlijnen met de bijgewerkte juridische omgeving. Omdat marihuana nog steeds als een medicijn wordt beschouwd, moet u er ten slotte voor zorgen dat uw producten van hennep afkomstig zijn en minder dan 0,3% THC bevatten.

Het op de markt brengen van je CBD-olie kan enkele hindernissen met zich meebrengen, maar als het goed gebeurt, kan het voordelig zijn om je merk te differentiëren. Begin met het begrijpen van wat uw merk is en wie uw klanten zijn. Probeer daarna gebruik te maken van een verscheidenheid aan unieke inhoudelijke benaderingen om met klanten in contact te komen.

Lees Meer

Leave a Comment