Green Growth Brands genereert solide omzetgroei in Q1


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Maar de bottom line van het Amerikaanse cannabisbedrijf is in het eerste kwartaal iets slechter geworden.

Keith Speights

Green Growth Brands ( NASDAQOTH: GGBXF ) heeft tot nu toe geen geweldig jaar gehad. Zijn voorraad is tot nu toe met 12% gedaald. Het in de VS gevestigde bedrijf faalde ook in haar poging om de Canadese cannabisproducent Aphria ( NYSE: APHA ) eerder dit jaar over te nemen.

Maar Green Growth Brands kreeg een kans om beleggers wat goed nieuws te bieden voor een verandering met de update voor het eerste kwartaal nadat de markt op woensdag was gesloten. Dit zijn de hoogtepunten uit de Q1-update van het bedrijf.

Vergrootglas op de top van een marihuanablad

Afbeeldingenbron: Getty Images.

Door de cijfers

Green Growth Brands (GGB) rapporteerde een omzet van $ 5,5 miljoen in het eerste kwartaal. Dat was een stijging van 77% ten opzichte van de omzet van het bedrijf in het vorige kwartaal van $ 3,14 miljoen.

Het bedrijf rapporteerde een GAAP- nettoverlies van $ 15,1 miljoen, of $ 0,07 per aandeel. Dit weerspiegelde de verslechtering van het verlies van het vorige kwartaal van $ 12,83 miljoen, of $ 0,08 per aandeel.

GGB rapporteerde contanten, kasequivalenten en kortetermijninvesteringen voor de periode eindigend op 31 maart 2019 van $ 33,6 miljoen. Dit totaal was hoger dan de cashvoorraad van het bedrijf in het vorige kwartaal van $ 31,5 miljoen.

Achter de cijfers

Green Growth Brands maakt zijn geld op twee manieren. Het bedrijf verkoopt cannabisproducten en cannabidiol (CBD) -producten.

De direct-to-consumer cannabisactiviteiten van GGB genereren het grootste deel van de omzet, met een omzet van $ 4,4 miljoen in het eerste kwartaal. De totale cannabisinkomsten in het kwartaal bedroegen $ 688.590. Daarnaast heeft het bedrijf in het eerste kwartaal $ 462.117 uit de verkoop van CBD-producten verdiend.

Het bedrijf is nog niet overal dichtbij winstgevend. De totale bedrijfskosten van GGB in het eerste kwartaal bedroegen $ 17 miljoen. Ongeveer de helft van dat bedrag werd besteed aan algemene en administratieve taken. Het bedrijf maakte ook aanzienlijke juridische en professionele kosten van bijna $ 6,2 miljoen.

Andere belangrijke ontwikkelingen voor GGB tijdens het eerste kwartaal waren onder meer:

  • De overname werd afgesloten met Just Healthy LLC, waarmee het bedrijf kan werken met maximaal drie dispensaria
  • Aangekondigd een licentieovereenkomst met Authentic Brands Group voor het maken van persoonlijke merkproducten van het merk Greg Norman CBD
  • Kondigde een overeenkomst aan met Simon Property Group ( NYSE: SPG ) voor de huur van ongeveer 108 CBD-kioskwinkels in winkelcentra in de Verenigde Staten
  • De e-commerce website van het bedrijf gelanceerd voor consumenten om Seventh Sense CBD personal care- en beautyproducten te kopen

Vooruit kijken

Beleggers zullen waarschijnlijk in de toekomst agressieve uitbreidingsinspanningen van Green Growth Brands verwachten. Het bedrijf zal waarschijnlijk snel vooruitgang boeken met de lancering van nieuwe CBD-winkels in de VS.

GGB zal ook vrijwel zeker nauwlettend toezien op de voortgang van de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) bij het vaststellen van voorschriften voor CBD-producten. De FDA zal een openbare hoorzitting houden als een eerste stap in het vaststellen van die regels op 31 mei. Hoewel het nog een tijdje duurt voordat de regs zijn afgerond, kunnen Green Growth Brands op de lange termijn profiteren van duidelijkheid over de juridische status van CBD-producten.

Keith Speights heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment