Hoe cannabismerken de kracht van digitale marketing kunnen benutten


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Digitale marketing

U bent niet beperkt tot billboards alleen omdat Facebook uw advertentiedollars niet wil.

Hoe cannabismerken de kracht van digitale marketing kunnen benutten

Afbeelding tegoed: Robyn Beck | Getty Images

4 min gelezen

De meningen van ondernemers die bijdragen van de ondernemer zijn van henzelf.

Meer staten zijn op weg naar legalisering en openen nieuwe markten voor cannabismerken. Vanwege de rigide regels en beperkingen die rond reclame bestaan, gooien veel cannabis- en CBD-bedrijven al hun advertentiedollars op billboards en lokale afdrukken, met uitzicht op krachtigere kanalen voor blootstelling en betrokkenheid.

Hoewel de grote platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter lastig zijn om te navigeren, zijn er digitale kanalen beschikbaar. Omdat cannabismerken steeds competitievere markten betreden, zijn deze creatieve oplossingen meer dan ooit nodig.

Gerelateerd: De Marihuana Advertising Double Standard verstikt onze industrie

Gebruik maken van OOH-reclame.

Digitale billboards en andere schermgebaseerde advertenties, gezamenlijk bekend als digital out-of-home (OOH) marketing, zijn zeer zichtbare plaatsingen voor cannabismerken, naast de statische billboards die ze al kopen.

OOH-reclame zal zijn totale marktwaarde meer dan verdubbelen, in 2023 $ 26 miljard bereiken en staat open voor de cannabisindustrie. Out-of-home-reclame is niet langer beperkt tot billboards. Schermen in alle soorten en maten, van mobiel tot desktop en tv- en video-billboards, kunnen nu in het juiste moment, op het juiste moment, worden gesegmenteerd en gesequenced voor doelgroepen. Deze kunnen worden geïntegreerd om op meerdere plaatsen tegelijkertijd een campagne uit te voeren.

Er is oneindig veel meer creatieve mogelijk- heid met OOH in vergelijking met een statisch reclamebord – van het samenstellen van campagnes die inhoud wijzigen, samen met andere technologieën werken tot het ontvangen van gedetailleerde afspeelrapporten. Digitale schermen bevinden zich meestal in gebieden met veel verkeer waar mensen, in tegenstelling tot thuis of met online advertenties, op geen enkele manier doorheen kunnen gaan.

In een tijd waarin de concurrentie hevig is en de marketingmogelijkheden nog steeds onbuigzaam zijn, zou elk cannabismerk OOH-reclame moeten gebruiken om gebruik te maken van zijn creativiteit, context en relevantie.

Gerelateerd: De meest effectieve adverterende cannabis-tool die je waarschijnlijk niet gebruikt

Laat de mobiele telefoon niet over het hoofd.

De mobiele telefoon is een van de krachtigste portals om de consument rechtstreeks te bereiken, vooral in tijden van intensieve regeldruk.

Bijna iedereen bezit vandaag een mobiele telefoon en 90 procent van de mensen leest hun sms-berichten binnen vijf minuten na ontvangst ervan. Apotheken kunnen eenvoudig webformulieren en verschillende call-to-actions gebruiken op hun homepages en in en rond hun apotheken om klantinformatie te verzamelen voor toekomstige mobiele campagnes.

Sms-services waarmee u content rechtstreeks naar uw doelklanten kunt pushen (mits uiteraard aangemeld) zijn zeer effectief om kortingen te krijgen op kortingsbonnen en kortingsbonnen, maar ook voor het delen van updates en nieuws over uw apotheek. Deze directe betrokkenheid cultiveert persoonlijke verbinding, bouwt vertrouwen op en, belangrijker nog, houdt mensen betrokken bij uw merk.

Podcasts groeien snel.

Of u nu uw merk op een bestaande podcast wilt zetten of uw eigen podcast wilt maken, podcasts zijn zeer effectief voor betrokkenheid en als platforms voor educatie en community-building.

Volgens een studie uitgevoerd door Statista, wordt verwacht dat radioreclame in de VS relatief vlak zal blijven tot 2021, terwijl de uitgaven voor podcast-advertenties naar verwachting zullen verdubbelen. Naarmate meer van de cannabisgebruikers onder ons de talloze voordelen van consumptie gaan omarmen, is de industrie langzaam versmelten met gezondheid en welzijn – een industrie die rijk is aan podcastmogelijkheden en partnerschappen.

Gerelateerd: 9 Cutting-Edge Marihuana marketing tactieken die werken

Uw merk is legitiem, handel ernaar.

Cannabismerken hoeven in de meeste gevallen niet meer in grijze gebieden te opereren, en uw marketingstrategie moet dat feit weerspiegelen. Tactieken die worden gebruikt door succesvolle direct-to-consumer merken vertalen zich goed naar onze industrie en haar consumenten. Hoewel de guerrilla-methoden die sommige bedrijven in hun vroege dagen gebruikten, een aantal consumenten brachten, is de realiteit dat deze niet overeenkomt met de esthetiek van de meeste merken. Hoewel verbod de praktijk blijft van de grootste spelers op het gebied van digitale reclame en marketing, zijn er manieren om legitiem om ze heen te werken en rechtstreeks contact te maken met uw doelgroep.

Lees Meer

Leave a Comment