Is het ok om te oefenen voor het slapen gaan?


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Deposit Photos

Bron: Foto’s storten

Na mijn recente artikel over de voeding en slaap van Paleo en Keto , kreeg ik veel vragen over een ander populair eetplan met de naam Intermittent Fasting, dus ik schreef een blogpost over Intermittent Fasting and Sleep . Als je vasten of intermitterend vasten beoefent, denk ik dat je de informatie erg nuttig zult vinden. Het sluit ook goed aan bij het onderwerp van vandaag.

Velen van ons maken zich schuldig aan twee dingen (inclusief mezelf): te veel eten en niet genoeg bewegen. Deze week las ik twee onderzoeken die beide kwesties vanuit een slaapperspectief behandelen, met enkele nieuwe ideeën.

Een nieuwe studie toont aan dat zelfs één nacht slaapverlies je verlangen naar junkfood kan vergroten. Dit was een leuke studie om te lezen, omdat het protocol heel realistisch was. Elk onderwerp ging naar het lab voor een gestandaardiseerd diner (iedereen at hetzelfde en hetzelfde aantal), vervolgens werd de helft van de mensen gevraagd naar huis te gaan en te slapen, terwijl de andere helft werd gevraagd om in het lab te blijven en blijf de hele nacht wakker. De onderzoekers maten de volgende ochtend de behoefte van de proefpersonen aan junkfood, hun hersenactiviteit en hun hormoonspiegels .

En, de enquête zegt (ik hou van Family Feud): slaapverlies verhoogde iemands gevoelens van “waarde van eten”, dat wil zeggen, verhoogde hunkeren naar. Maar hormonen toonden weinig tot geen effect – het was al het slaapverlies! De MRI-gegevens toonden aan dat in het oergebied van de hersenen, de amygdala, er verhoogde activiteit was (wat betekent dat de hersenen van de holbewoner terugkomen als je beroofd bent van slaap, en alles wat je wilt is om te jagen en te eten).

Wat kun je eraan doen?

Consistentie bij het naar bed gaan is de sleutel om het nadeel van slaapgebrek te vermijden. Als je slaapgebrek wakker wordt, zijn al die vakantiegunstgoederen nu direct beschikbaar op kantoor, op feestjes op feestdagen en bij het ontmoeten van familie en vrienden. Als je niet meer weet wat je bedtijd moet zijn, probeer dan mijn bedtijdcalculator .

Als je problemen hebt met in slaap vallen of in slaap blijven, wil je misschien CBD verkennen .

Moet je oefenen voor het naar bed gaan?

In een andere studie die ik deze week las, was er goed nieuws voor degenen onder ons die graag trainen.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht , is er geen bewijs dat oefening in de avond slaapproblemen veroorzaakt, volgens onderzoekers van het Instituut voor Bewegingswetenschappen en Sport in Zürich.

De wetenschappers die het onderzoek hebben uitgevoerd, hebben 23 onderzoeken beoordeeld en geanalyseerd en vastgesteld dat proefpersonen die eerder aan de avond eerder aan sport deden 21,2% van hun slaap in diepe slaap hadden doorgebracht (de slaap die het meest lichamelijk verfrissend is), maar op nachten zonder beweging, ze brachten slechts 19,9% in diepe slaap door. Hoewel deze cijfers geen groot verschil zijn, bleek uit het onderzoek dat de oefening zelf, dicht bij het naar bed gaan, de slaap niet verergerde (en misschien zelfs een beetje beter).

Om de vraag te beantwoorden of je ‘s nachts al dan niet moet sporten, zeg ik ga je gang en krijg je die workout binnen, ook als deze binnen twee uur na bed ligt. Het zal waarschijnlijk helpen met je slaap!

Sweet Dreams ,
Dr. Michael Breus

Lees Meer

Leave a Comment