Met 4/20 Burger Carl's Jr. Ventures waar de meeste bedrijven alleen dromen van het gaan


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


CBD

Voor al het gepraat over de bloei van het CBD hebben maar heel weinig bedrijven zo groot als Carl’s Jr. iets op de markt gebracht dat de wazig gereguleerde cannabinoïde bevat.

Met 4/20 Burger Carl's Jr. Ventures waar de meeste bedrijven alleen dromen van het gaan

4 min gelezen

Het favoriete eten van Amerika, de cheeseburger, zal binnenkort (zij het vluchtig) doordrenkt zijn met de favoriete cannabinoïde van Amerika, de schijnbaar alomtegenwoordige CBD .

Nou ja, tenminste één deel van die combinatie is niet ongezond.

Carl’s Jr. heeft woensdag aangekondigd dat het de “Rocky Mountain High: CheeseBurger Delight” zal onthullen op één locatie in Denver, Colorado op deze zaterdag 20 april, de onofficiële maar universele marihuanavakantie bekend als 4/20. De hamburger lijkt de meeste van de gebruikelijke attributen van slagaderverstopping van fast food te hebben – twee biefstukjes met daarop gepekelde jalapeno, peper jack kaas, frietjes – maar is ingesmeerd met Santa Fe saus doordrenkt met vijf milligram CBD.

Ondanks veel beperkingen die bij een hamburgertent niet gebruikelijk zijn, moeten klanten minimaal 18 zijn en maximaal twee Rocky Mountain Highs kopen. De hamburgermaaltijd, niet toevallig $ 4,20, kwalificeert Carl’s Jr. als eerste fastfood ketting om een ​​menu-item met cannabis aan te bieden.

Gerelateerd: Move opzij, CBD: nieuwe gegevens vindt THC is de echte geneeskunde in medische marihuana

Cynici kunnen haren uit elkaar halen die discussiëren over de vraag of de promotie een stunt is of dat de burger een gimmick is (het echt cynische kan beide plausibel bestrijden), maar Patty Trevino, senior vice president van merkmarketing voor Carl’s Jr., benadrukt dat het geen van beide is. De hamburgerketen wil graag weten of er een belangrijke markt is voor een CBD-hamburger.

“Het is iets dat goed voelt voor het merk,” vertelde Trevino aan CNN Business. “We zijn helemaal voor innovatie.”

Die laatste claim is geloofwaardig. In januari waagde Carl’s Jr. zich waar andere hamburgerketens terughoudend zijn om de veganistische Beyond Burger aan te bieden . De CBD-burger is echter een veel brutaler spel. Welke tegenzin Amerikanen ook hebben over een hamburger die niet van gemalen koe is gemaakt, de Beyond Meat-burger is onbetwistbaar legaal in alle omstandigheden overal. Niet helemaal zo met CBD.

Hoewel de cannabinoïde legaal kan worden afgeleid van legaal gekweekte hennep, is de wettelijke status ervan duister op het allerbeste niveau. Terwijl grote zakelijke spelers wachten op helderheid van de regelgeving van de FDA (pro tip: houd je bedrijfsademing niet), ondernemers die klein genoeg zijn om onder de radar van de FDA te vliegen, voegen CBD toe aan voedingsmiddelen, voedingsproducten, zalven en een verbijsterende reeks andere consumentenproducten. Carl’s Jr. maakte een grote media-actie waarin hij de cannabisburger aankondigde en de FDA zal dit zeker opmerken. Boeiend vertelde Trevino aan Business Insider dat ze minstens net zoveel tijd op de juridische afdeling van het bedrijf doorbracht als in de testkeuken in de aanloop naar de onthulling van de burger.

Gerelateerd: Waarom Synthetisch CBD (waarschijnlijk) de toekomst is van Cannabis Pharma

Er is een grote vraag die onbeantwoord blijft, misschien omdat niemand de moeite heeft genomen om te vragen: wat is het doel van het toevoegen van CBD aan een cheeseburger? Terwijl we ons afvragen, waarom vijf milligram CBD in plaats van twee of twintig? Op hun naam staat Carl’s Jr. niet te claimen dat CBD de Rocky Mountain High een gezond alternatief maakt voor de andere items op het menu. Dit kan zijn op advies van hun advocaten, die zeker weten dat de FDA nauwlettend toeziet op ongefundeerde gezondheidsclaims, of dat het eenvoudigweg is dat het beweren van de Rocky Mountain High (een verkeerde benaming zoals CBD geen bedwelmende effecten heeft) gezond is. een impliciete concessie die niet-CBD-burgers niet zijn. Nauwlettend lezen van het persbericht dat Carl’s Jr. de aankondiging deed van de Rocky Mountain High-vondsten, voegden ze CBD toe aan een cheeseburger omdat ze de CBD-rage wilden omdat het waarschijnlijk is om een ​​aantal hamburgers te verkopen.

Gerelateerd: marihuana edibles Maak de lijst van Top 10 Food Trends dit jaar

“Een deel van onze strategie draait om het eerste quick-service restaurant dat de massa’s gedurfde en onverwachte smaken biedt”, schreef het bedrijf in een persbericht. “CBD is een van de meest populaire culinaire trends op dit moment en wat is een betere plaats om deze nieuwe burger te testen dan in Denver, een stad die een voortrekker is geweest in de CBD-beweging. In samenwerking met Bluebird Botanicals hebben we onze due diligence gedaan en brengen we deze op een veilige en heerlijke manier naar onze klanten, en we zijn zeer verheugd om te testen op 20 april 2019. ”

Niets in de verklaring geeft een specifieke reden om CBD toe te voegen aan een fastfoodmenu (sorry, snelle service) anders dan een hete culinaire trend. Dus, is de toevoeging van een kleine hoeveelheid van een trendy ingrediënt met de reputatie gezond te zijn voor een cheeseburger die een dag lang zal worden verkocht nadat een grote pers een gimmick of een stunt heeft uitgebracht?

Ik stem op beide.

Lees Meer

Leave a Comment