'Nascent and nebulous': de staat van CBD-reclam


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Toen Hath, een nieuw gelanceerd CBD-merk, eerder deze maand een advertentie had goedgekeurd voor gebruik op Facebook en Instagram, liet de video geen van de producten van het bedrijf zien, en gebruikte hij doelgericht “neutrale taal”, volgens Kelley Ireland-Kelly, mede-oprichter en CMO van Hath. Het exemplaar op de advertentie: “Ontdek de volgende generatie van wellness en begin vandaag nog beter te voelen.”

“Je moet echt taal vermijden die rode vlaggen naar de FDA zou sturen”, zei Kelly. “De uitdaging is dat het niet echt veel informatie voor de klant oplevert of veel van hun vragen oplost, omdat onze goedgekeurde advertenties vrij vaag moeten blijven.”

CBD is een bloeiende onderneming – in de afgelopen jaren hebben merken CBD toegevoegd aan alles van make-up tot huisdierverzorging ; tegen 2024 schat BDS Analytics dat de CBD-omzet in de VS meer dan $ 20 miljard zal bedragen, maar het adverteren voor CBD-producten is niet eenvoudig.

Hoewel veel merken hun producten direct aan de consument kunnen verkopen, kunnen ze de strategie van een typisch DTC-merk – veel digitale advertenties, meestal op Facebook en Instagram – niet toepassen om op te vallen. Ten eerste moeten CBD-merken samenwerken met advocaten om ervoor te zorgen dat elk onderdeel van het advertentiemateriaal voldoet aan de nationale en federale regelgeving en aan het platformbeleid. Dat is de reden waarom sommige merken influencer marketing, print, out-of-home, audio, televisie, zelfs ansichtkaarten gebruiken om consumenten te bereiken. Velen doen dit ook het meest zelf – ze moeten vaak het veranderingsbeleid in de gaten houden en snel creatief veranderen – wat betekent dat interne middelen moeten worden versterkt.

Federale en staatswetten, evenals het advertentiebeleid op verschillende platforms, veranderen voortdurend, waardoor het voor CBD-merken moeilijk wordt om uit te zoeken hoe ze op de markt kunnen worden gebracht. Die regels en dit beleid hebben niet alleen invloed op waar CBD-merken kunnen adverteren, maar ook hoe de advertentie eruit moet zien, beweert dat de merken kunnen maken en wat de merken voor consumenten kunnen betekenen.

“Het is uniek voor elke staat”, zegt Michael Cammarata, CEO van Neptune Wellness Solutions, moederbedrijf van CBD-merk Forest Remedies. “Je moet per platform, per staat en door de lokale marketingwetgeving in elke staat kijken. Je moet rekening houden met de leeftijdslimieten, evenals wat is toegestaan ​​en wat niet is toegestaan ​​in de marketing creatief door de staat. “

Hoewel dit beleid en deze voorschriften het voor CBD-merken moeilijker hebben gemaakt om door het advertentielandschap te navigeren, vooral digitaal, heeft dit niet weggenomen. In de afgelopen maand is CBD-drankmerk Recess begonnen met een kleine hoeveelheid betaalde advertenties met behulp van programmatische display-advertenties via Quantcast en Taboola, aldus Benjamin Witte, oprichter en CEO van Recess, die zei dat de resultaten “veelbelovend” zijn. CBD merk Koi, dat olie, sappen en gummies aanbiedt, heeft geadverteerd op Snapchat, dat reclame heeft goedgekeurd voor CBD-producten die op sommige plaatsen geen THC bevatten. Deze goedgekeurde advertenties, die geen medische of therapeutische claims bevatten, moeten ook worden aangepast aan de leeftijd.

Pinterest, Reddit, Twitter, Twitch, Google en Amazon staan ​​CBD-reclame op hun platformen niet toe, aldus vertegenwoordigers van de platforms. Facebook verzachtte recentelijk zijn beleid om actuele hennep CBD-merken mogelijk te maken. Dat betekent dat CBD-merken kanalen gebruiken als radio, outdoor en podcasts.

Abonneer u op de Digiday Video Briefing

Abonneer u op een exclusieve, interne blik op wat er feitelijk gebeurt in de video-industrie die wekelijks in uw inbox wordt afgeleverd.

“[Het is] ontluikend en vaag, net als veel van de industrie zelf”, schreef Alex Capano, hoofdwetenschapper voor Ananda Hemp, die CBD-oliën aanbiedt, in een e-mail. “Het is een drukke ruimte en er is veel verkeerde informatie en lawaai. Het is moeilijk om nauwkeurige informatie te krijgen voor de consument die probeert de ongereguleerde markt te doorlopen en een geïnformeerde beslissing te nemen. Het vereist een veel meer grassroots benadering. “

Advertentiemateriaal en beïnvloeders
Het opleiden van consumenten over CBD kan lastig zijn met digitale creativiteit, gezien de beperkingen. Dat is de reden waarom sommige merken op zoek zijn naar beïnvloeders en audio-advertenties om getuigenissen te krijgen over de producten die er zijn. Hath besteedt geld aan podcasts terwijl Koi radioadvertenties in Zuid-Californië heeft gebruikt.

“Voor ons is het onderwijs en het vermogen om te praten over de kwaliteit van ons product”, zegt Tod Campbell, vp van de verkoop voor Koi, die opmerkt dat radioadvertenties het bedrijf de mogelijkheid bieden om te praten over testen door derden, die het uitgeeft. grofweg $ 30.000 per maand om te doen om te verifiëren dat zijn product CBD heeft. “Het biedt meer flexibiliteit dan andere platforms, maar moet nog steeds voorzichtig zijn met wat u zegt.”

Koi is ook begonnen met influencers te werken. Dat is een strategie die andere CBD-merken, zoals Zenpup , hebben gebruikt om hun merken te bouwen. Door influencers te gebruiken – Zenpup heeft zich gericht op mode- en hondenbeïnvloeders – hebben de merken een andere manier gevonden om op sociale platforms te komen.

“Marketing gaat in het algemeen terug naar mond-tot-mondreclame,” zei Cammarata. “U wilt consumenten en beoordelingen versterken om consumenten het merk te laten besturen.”

Sommige CBD-merken hebben meer tijd besteed aan bakstenen, televisie, ervaringsgerichte, out-of-home, gedrukte en radio-advertenties om het woord te berde te brengen.

Koi verzendt 22.000 ansichtkaarten per maand en heeft net een 40-voets RV-trailer gekocht om zich met bedrijfsbranding en kleding door het land te kleden, volgens Campbell, die eraan toevoegden dat het bedrijf minstens 5% van zijn winst terugbrengt in marketing en uitgeeft in de duizenden en duizenden dollars per maand voor marketing. Koi heeft momenteel ook meer dan 100 billboards verspreid over Los Angeles.

Recess heeft zich ondertussen “bijna uitsluitend gericht op contentmarketing op Instagram, offline ervaringsgerichte marketing en merksamenwerkingen om merkbetrokkenheid, buzz en verdiende media te stimuleren”, schreef Witte in een e-mail. “We hebben een omnichannel-distributiestrategie met een meerderheid van onze verkopen via de traditionele winkelkanalen, dus onze primaire doelstelling is het creëren van merkbewustzijn en betrokkenheid om de verkoopsnelheid offline te stimuleren.”

In-housing en advocaten
Ongeacht de manier waarop merken adverteren, vereist CBD-marketing constant oog voor beleid en regulerende wijzigingen. Merken werken meestal met advocaten om te onderzoeken of hun creatieve werk voldoet aan de verschillende beleidsregels. Ze gebruiken meestal ook interne creatieve teams – soms in combinatie met bureaus – om ervoor te zorgen dat ze snel en eenvoudig creatief kunnen aanpassen aan het platformbeleid.

“Er is een gigantische waslijst met trefwoorden die je in elk ander merk zou kunnen noemen, ‘We moeten erop dubbelen omdat dit de klant ertoe zal brengen te begrijpen wat onze waardevoorstel is’ ‘, aldus David Bozin, COO en mede-oprichter van Zenpup , een CBD-merk om angstige honden te kalmeren, over waarom het bedrijf intern creatief gebruikt. “Maar we moeten heel voorzichtig zijn rond de woordenstroom en ook de beelden. Het moet een standaard productadvertentie zijn en het is heel erg droog en droog. “

Hath heeft een eigen creatieve directeur die al zijn marketingmateriaal, inclusief sociale berichten en e-mails, maakt. “Ik ben er sterk van overtuigd dat je een intern team nodig hebt om flexibel te zijn, van taal te veranderen en content voortdurend uit te pakken,” zei Kelly.

Cammarata maakt gebruik van een hybride model voor creativiteit, waarbij wordt gewerkt met een intern team om intern creatief in real-time wijzigingen aan te brengen, maar ook een bureaupartner in te schakelen om te navigeren naar nationale en federale voorschriften.

Een drukke markt
Naarmate CBD in populariteit groeide, zijn een aantal merken de ruimte betreden waardoor het moeilijker is om op te vallen. “De proliferatie van CBD in een aantal categorieën, samen met een gebrek aan kennis over het product door consumenten, heeft geleid tot de onvermijdelijke scepticisme dat CBD slechts een gimmick is als andere zelfhulp-rages die de een na de ander zijn gekomen en gegaan, “Schreef Chris Sojka, mede-oprichter en chief creative officer bij Madwell, in een e-mail.

Strikte reclamebeperkingen kunnen de verwarring vergroten. “Er is veel onzekerheid in de CBD-ruimte”, zegt Andrew Hemingway, President van Toasted Collective, een premium marktplaats voor cannabisreclame. “De bedrijven die CBD maken, worden verwijderd om de klant te vertellen wat er in hun product zit. Het is alsof je een sinaasappel bent en vitamine C is verboden. Je zou niet kunnen zeggen dat ik vitamine C heb, je zou moeten zeggen dat je een sinaasappel bent. “

De slimste merken staan ​​voor iets dat verder gaat dan alleen het product dat ze maken en gebruiken die waarden – of het nu gaat om onderwijs, entertainment, zelfzorg, sociale rechtvaardigheid, enz. – om hun merkverhaal te delen via eigen content, merkpartnership, IRL-ervaringen, en retail, “zei Verena von Pfetten, medeoprichter van CBD-publicatie en CBD-merk Gossamer, in een e-mail. Het bedrijf heeft onlangs de doos voor zijn CBD-olie geadverteerd in de gedrukte publicatie en consumenten online geleid om er meer over te leren.

Naarmate meer merken de markt betreden en reclame moeilijk is, groeit de belangstelling van consumenten voor CBD. ” Je kunt de interesse van consumenten in CBD niet onderschatten,” zei Michael Klein CEO van CannabisMD, een online bibliotheek over cannabis en cannabidiol. Het is een van de meest gezochte termen in de VS op internet en wereldwijd. Dat consumentenbelang de regelgevende instanties, de regelgevende instanties binnen elk van de platforms volledig heeft overtroffen en daarom zien we regelmatig updates. We zijn nog maar net begonnen. “

Lees Meer

Leave a Comment