Terwijl velen op zoek zijn naar een exit, plant Island Cannabis CEO om het bedrijf privé te houden


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


“Houd duurzaamheid centraal. Duw de envelop van innovatie. Verlaat de wereld een betere plek. “

Deze waarden, van de website van Island Cannabis Co. , zijn niet alleen een PR-vriendelijk fineer.

Gelanceerd in 2014 door Ray Landgraf, het vlaggenschipproduct van het ‘voor-voordeel’ bedrijf is de Island Classic pre-roll, afkomstig van een enkele seizoensstam geteeld door een netwerk van kleine boeren. Hun toewijding om een ​​ander cannabisproduct te maken dan alle andere wordt gekoppeld aan een toezegging om terug te geven aan hun leveranciers, aangetoond door hun actieve steun en donaties aan organisaties zoals de Drug Policy Alliance, ACLU en NORML.

Benzinga nam contact op met Landgraf, de CEO en oprichter van Island, om te bespreken wat het bedrijf bijzonder maakt, zijn plannen voor uitbreiding en de hoop op legalisatie.

Meer cannabisnieuws nodig? Bekijk al onze dekking hier .

‘Extinction Events’ in het regelgevingslandschap

Toen het eerste product van Island in 2015 werd gelanceerd, was de pre-roll-ruimte “vrijwel onbestaande”, zei Landgraf.

De CEO zei dat het zijn doel was om een ​​geweldig bedrijf rond een groot merk te bouwen, en hij trachtte een passie te vormen voor exploratie, gemeenschap, het buitenleven en ‘inspirerende momenten van geluk met onze klanten’.

Island’s bloem is seizoensgebonden en single-strain, en het is afkomstig van een netwerk van kleine Californische boerderijen, zei Landgraf.

“Vanaf de eerste dag hebben we Island echt benaderd vanuit een langetermijnperspectief, omdat we een echte business wilden opbouwen. Toen we het merk creëerden, kozen we wat aantrekkelijk zou zijn voor een breder publiek.”

De verpakking van Island Cannabis Co. werpt stoner stereotypen op en laat “420”, groene bladeren of speelt op “canna”.

Island Cannabis werd volledig in de witte markt geïntroduceerd en beschikte niet over dezelfde toegang tot kapitaal als veel andere LP’s met activiteiten op zowel witte als zwarte markten, aldus de CEO.

“Toen we fouten maakten, waren het $ 10.000 fouten, geen $ 100.000 fouten; dit gebeurde omdat we zo weinig middelen hadden, en ik denk dat dit een ervaring is die zowel [COO] Brandon Mills als ik heb met startups die echt vertaald worden. ”

De ongelijkheid tussen nationale en federale wetgeving is nog steeds een primaire uitdaging die elke cannabisoperator dagelijks treft.

Toegang tot bankieren, traditionele financiering en aankoop van onroerend goed om operaties uit te voeren, worden allemaal beperkt door federale illegaliteit.

“Er is een voortdurend veranderend regelgevingslandschap, dus zelfs in Californië hebben we de afgelopen 18 maanden vier belangrijke regelgevingsevenementen doorgemaakt die veel mensen in de branche nu beginnen met het noemen van ‘uitstervingsevenementen’.”

Plannen om privé te blijven

In een sector die de consolidatie lijkt te verstoren, is eiland Cannabis Co. een uitzondering. Als gevolg van de achtergronden van hun oprichters, zei Landgraf dat ze er actief voor kozen om hun bedrijf privé te houden.

“Er zijn enorme nalevingskosten en federale verschillen in wetgeving die enorme belastinggevolgen hebben, die alleen het moeilijk maken om een ​​winstgevende onderneming te leiden. Dus, het hebben van een grotere footprint en het kunnen centraliseren van planning voor inkoop, compliance, accounting en financiën – in plaats van te proberen diezelfde kosten te verdelen met een kleinere footprint – maakt heel veel zin. ”

Hoewel Island geen directe plannen heeft voor fusies en overnames, zei Landgraf dat het bedrijf nog steeds zijn blik richt op andere bedrijven die aansluiten bij zijn visie op cannabis.

“Op een gegeven moment zou het misschien logisch zijn om deel te nemen aan die gesprekken voor consolidatie, maar dat is niet waar we ons op dit moment op concentreren,” zei hij. “Op dit moment zijn we gericht op het doen van wat we doen.” We zijn dus puur gericht op het bouwen van een duurzaam bedrijf dat op zichzelf staat. ”

‘Zero Interest’ in een IPO

In cannabis is de fondsenwervende omgeving de afgelopen tijd snel veranderd.

Aanvankelijk had Island een eigen bijdrage en opereerde met wat Landgraf noemt “de strengste definitie van wat ik een echte ‘vrienden- en familie’-ronde zou noemen.’

Het bedrijf stapte vervolgens over naar de vermogende- en kantoorfondsinzamelingsomgeving.

“Op dit moment zijn we betrokken bij discussies met meer institutioneel kapitaal. We zijn momenteel niet van plan een IPO uit te voeren, en we willen dit ding zo lang mogelijk privaat opbouwen. ”

Mills en Landgraf hebben beide gewerkt aan executive teams bij openbare bedrijven, en Landgraf zei dat ze “geen interesse hebben om naar het publiek te gaan totdat het absoluut logisch is”.

Eiland Cannabis opereert in wat voelt als de eerste dag van een industrie van meer dan $ 100 miljard, en het heeft zijn eigen infrastructuur moeten bouwen, zei de CEO.

Het is geen operationele omgeving die zich leent voor afhankelijk van kwartaalcijfers en korte termijn positionering, zei hij.

“Privé blijven ondersteunt het feit dat we op de lange termijn iets speciaals willen bouwen, maar het meten van het korte termijnkarakter ervan is niet echt van belang.”

Gerelateerde verhalen:

De geheime saus achter de best presterende cannabis ETF in Canada

Discussie over de Joint Venture van Zuid-Afrika van MPX International met CEO Scott Boyes

Foto’s met dank aan Island Cannabis.

© 2019 Benzinga.com. Benzinga biedt geen beleggingsadvies. Alle rechten voorbehouden.

Lees Meer

Leave a Comment