Wat de chronische beker heeft ons geleerd over de Canna-business


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


De pitchwedstrijd, gesponsord door Flower Co., toonde verschillende benaderingen van de industrie.

3 min gelezen

Ik heb onlangs de gelegenheid gehad om de Chronic Cup in San Francisco te beoordelen. Het Shark Tank -ish pitch-evenement kende $ 10k toe aan een groot aantal California-gerichte cannabis startups. Het werd gesponsord door FLOWER CO , een online, op abonnementen gebaseerd groothandelsbedrijf dat zichzelf beschouwt als de “Costco van cannabis.” Flower Co. maakte onlangs furore met hun eigen startup accelerator pitch , en dit evenement was hun manier om het vooruit te betalen.

De plaatsen

De Chronic Cup-deelnemers vertegenwoordigden de vele gezichten van de cannabisindustrie. Er waren twee voormalige Airbnb-medewerkers die hun bedrijf Berbix opzetten, een softwaresysteem om uw identiteitscontroles te automatiseren. Een lupusoverlevende die The People’s Dispensary gooide en gericht was op het versterken van de gemeenschap. Potli, een bedrijf dat met hennep geïnfundeerde honing, olijfolie en chili-olie produceert met een geheim familierecept. En een mobiele app genaamd Entrc die de statistieken en inzichten van cannabisproducenten geeft.

Gerelateerd: 6 Fouten ondernemers maken werpen hun Cannabis Company

Mijn mede-juryleden waren ook een eclectische groep – cannabisondernemers, journalisten en een investeerder van Y-Combinator, een megasterke start-up incubator.

De deliberatie

Luisterend naar de vijf minuten durende pitches van de deelnemers was het moeilijk om niet de passie van de presentatoren en de duizelingwekkende energie van de verpakte kamer te voelen – en dat was voordat we begonnen met roken.

Het was een vergelijkbare sfeer als sommige van de puntcom-evenementen die ik eind jaren negentig heb bijgewoond. Iedereen was optimistisch over de toekomst en enthousiast om betrokken te zijn in een sector waarvan zij geloven dat deze een positieve impact heeft op de samenleving.

Gerelateerd: Blue Moon Hemp wint Leafwire’s Miami Pitch Contest

Het vonnis

Na de presentaties overlegden de juryleden in een vergaderzaal over koude pizza. Het was een moeilijke oproep, maar we zijn uiteindelijk bij een bedrijf terecht gekomen met de naam AITogether Marketplace Solutions. Hun bedrijf richt zich op het winstgevend maken van consumenten cannabisevenementen, zoals The Emerald Cup en de Cannabis Cup. De ideeën van het bedrijf over klantacquisitie door gebeurtenissen, netto positieve marketing en levenslange klantbetrokkenheid door levering, leek een leegte te vullen waar maar weinigen aan denken.

Het concept achter Alles was niet flitsend of trendy. Er waren geen pakkende slogans of mooie ontwerpen. Sterker nog, ze hebben deze week gewoon hun website gebouwd. Maar wat ze niet in de schijnwerpers hadden, maakten ze goed voor praktisch nut. Dit was een dienst die iedereen in de kamer wilde gebruiken, zoals gisteren.

Alles werd opgericht door Mathew Passqual, die als organisator voor de Democratische partij werkte, maar besloot zijn aandacht te richten op zijn ware passie – cannabis.

“Ik zag hoe merken geld verloren aan de Emerald Cup en andere evenementen, dus ik heb een nieuw model gemaakt”, zegt hij.

Zijn bedrijf helpt nu dezelfde merken geld te verdienen en klanten te werven door hun retail over te nemen aan evenementen en directe leveringen aan consumenten te vervullen.

Terwijl we de Green Rush van vandaag vergelijken met de Gold Rush van weleer, gelooft Passqual dat de echte kansen liggen bij de nevenbedrijven die zeggen: “Tijdens de Gold Rush verdienden sommige mensen geld op goud, maar het echte geld werd gemaakt door de mensen die de houwelen en spijkerbroek. ”

Tijdens de Chronic Cup gaf hij ons 10.000 redenen om het niet oneens te zijn.

Gerelateerd: Waar vind je financiering voor een cannabiszaak

Lees Meer

Leave a Comment