Weed-Dispensing Robots zijn een ding


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialiste Huile de CBD


Future Tech

Nieuw van het bedrijf Greenbox: CBD- en THC-automaten.

Weed-Dispensing Robots zijn een ding

Afbeelding tegoed: Caroline Murphy

Javier Hasse

VIP-bijdrager

verslaggever over cannabis, biotech en ondernemerschap

4 min lezen

De meningen van de bijdragers van de ondernemer zijn hun mening.

Aangedreven door een interactief touchscreen, distribueren de nieuwe robots van Greenbox meerdere soorten en soorten cannabisproducten, van eetbare producten tot bloemen tot CBD – alles in één transactie.

De robots bewaken actief de temperatuur en houdbaarheid van elk product en voeren geautomatiseerde analyse van inkooptrends uit, waardoor apotheekeigenaren diep inzicht krijgen in wat hun klantenbestand wil.

Benzinga sprak met Zack Johnson, de oprichter en CEO van Greenbox Robotics om meer te weten te komen over de technologie die ten grondslag ligt aan de eerste volledig geautomatiseerde robot voor het afgeven van cannabis.

De visie

“Zoals alle ondernemers, heb ik goten en stakingen geworpen, mijn harde klappen verdiend en meer dan ooit op de rand van de afgrond gedanst dan mijn hart zou willen. Maar elke stap, elke cold call en bar servet gekrabbel heeft me naar mijn huidige onderneming gebracht, Greenbox Robotics, ‘s werelds eerste intelligente robot voor het afgeven van cannabis, “zei Johnson.

Met behulp van de Greenbox-app kunnen klanten door de waren en prijzen van elke doos bladeren en volgens Greenbox gemiddeld in minder dan 3 minuten ‘een uitstapje naar de apotheek’ maken.

“Greenbox maakt het gemakkelijk om cannabis- en CBD-producten te ontdekken, selecteren en kopen via zelfbedieningsrobots,” zei Johnson. “We brengen een industrie met een omzet van meer dan 55 miljard dollar over de toonbank met een simpele aanraking met de consument.”

De basis van deze technologiegedreven benadering van cannabisdistributie is kunstmatige intelligentie; Greenbox brengt zijn eigenaars actief op de hoogte en ontvangt klanten effectiever bij elke transactie.

AI en distributie

De eerste automaat bereikte de markt in 1883 en de onderliggende principes zijn sindsdien niet significant geëvolueerd.

Buiten het accommoderen van nieuwe betaalmethoden, is het kernidee van draagbare opslageenheden die goederen voor een prijs afleveren al bijna een eeuw niet verstoord. Tenminste tot nu toe.

“We zijn niet alleen uitgegaan en oude automaten herbestemd om cannabisproducten te vervoeren, zoals sommige van onze concurrenten; we hebben Greenbox vanaf het begin speciaal voor cannabisgebruikers ontwikkeld en geproduceerd, ‘zei Johnson.

Deze doelgerichte benadering van het ontwerp heeft vruchten afgeworpen.

“Wanneer een robot buiten winkelmuren in winkelcentra, supermarkten of hotels wordt geplaatst, bevestigt onze geïntegreerde verificatiepartner de leeftijd en identiteit van de klant voordat de transactie wordt voltooid.”

Een jarenlange samenwerking met een apotheek in de wijk Venice in Los Angeles, Californië leidde tot de visie achter het product van Greenbox, zei Johnson.

“Ik kreeg te zien hoe de tandwielen intiem in een apotheek draaiden. Ik realiseerde me dat er zoveel verloren kansen en ongebreidelde inefficiënties waren die met een goede oude automatisering uit de 21ste eeuw als het ware konden worden weggenomen. ”

Plannen voor de toekomst

Hoewel cannabisbedrijven zich in een periode van agressieve consolidatie bevinden, ziet Johnson in de toekomst geen fusie- en overnameplannen voor Greenbox.

“Onze focus ligt op het bouwen van meer robots en het bieden van zoveel mogelijk waarde voor onze klanten,” zei hij.

Greenbox is selectief met wie het samenwerkt en is alleen geïnteresseerd in bedrijven met langetermijn, goed doordachte strategieën rond groei, branding en distributie, zei de CEO.

“Op dit moment proberen veel mensen deel uit te maken van deze industrie, maar het is van fundamenteel belang om zich aan te sluiten bij degenen die dezelfde visie delen over de industrie die wij doen.”

In plaats van te verzilveren, is de visie van Johnson er een van wereldwijde marktpenetratie.

“Mijn ultieme visie is om een ​​Greenbox te hebben in elke stad ter wereld – met name in winkelcentra, luchthavens en hotels.”

Het juridische landschap maakt die visie voorlopig onbereikbaar, maar Johnson zei dat hij niet onder de indruk was.

“Naarmate de wereldwijde beperkingen afnemen, zal ons bereik toenemen. We zijn wereldwijd benaderd door ondernemers, ‘zei hij. “Het doel is om een ​​sterke basis te bouwen in de Verenigde Staten met een vooraf bepaald aantal ingezette robots.”

Foto onder leiding van Caroline Murphy.

Lees Meer

Leave a Comment