Zal cannabis je training verbeteren?


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Weed Week Of je nu een ervaren roker bent of een first-timer bij de apotheek, we hebben alles wat je nodig hebt om je high te hacken.   

Een korte lijst met dingen die u niet moet doen terwijl u onderweg bent: autorijden, online winkelen, elke Pixar-film bekijken, Venmo een vriend, advies geven, maar hoe zit het met het dragen of optillen van gewichten?

Hoewel de reacties van iedereen op de bedwelmende eigenschappen van cannabis verschillen ( sommigen onder ons hanteren edibles beter dan anderen) en onderzoek naar het onderwerp is nog nieuw, er zijn een paar dingen die je moet weten voordat je in high gaat sporten.

Je zou je misschien beter kunnen concentreren

Je hebt misschien gehoord van de magische voordelen van cannabis, waaronder verbeterde focus, uithoudingsvermogen, prestaties en verminderde pijn. Volgens Dr. June Chin, een geïntegreerde cannabisarts bij MedLeaf RX , kunnen veel van deze voordelen indirecte CBD-producten zijn, in het bijzonder, kan het simpelweg ontsteking verminderen en daardoor uw vermogen om te focussen of harder werken te verzachten door pijn te verzachten hebben.

Maar deze ontstekingsmacht heeft nog geen sterk wetenschappelijk bewijs. Een onderzoek in 2016 naar ratten wees uit dat CBD nuttig kan zijn bij het verlichten van artritispijnen en -ontsteking (nogmaals, voor ratten – niet voor mensen), hoewel een aantal pro-atleten zich houden aan hun CBD-producten en betere prestaties leveren op het veld en op het veld.

Verschillende cannabissoorten kunnen verschillende effecten veroorzaken, maar dat is niet bewezen

Volgens Chin zijn niet alle cannabissoorten gelijk gemaakt. “Stammen zijn een veel gebruikte marketingterm, maar op medisch gebied noemen we ze chemische varianten of chemovars,” zei ze. “De meeste chemovars van de cannabisplant zijn een combinatie van stammen [genaamd] sativa en indica. Een zuivere sativa- of indica-plant bestaat niet, hoewel er misschien een sativa-dominante of indica-dominante soort is. Deze planten hebben verschillende cannabinoïde-make-ups en stammen [zoals indica-dominante] kunnen een meer kalmerende werking hebben of wat we ‘bank-lock’ noemen. Soms gebruiken mensen een meer stimulerende spanning en in marketingtermen neigt sativa iets meer energie te geven. ”

Dus je zou kunnen merken dat een sativa-gebaseerde soort beter geschikt is voor een uur in de sportschool; houd dat in gedachten wanneer je in een apotheek winkelt. De waarheid is echter dat er ook heel weinig onderzoek naar is; sommige onderzoekers beweren dat er geen wetenschappelijke validiteit is voor de differentiatie. ( O n onderzoek heeft zelfs aangetoond dat onder meer dan 80 geteste cannabisvariëteiten een verkeerd etiket van indica- en sativa-inhoud een probleem was, met andere woorden, je kunt niet eens vertrouwen op het product dat je elke keer koopt.)

CBD is misschien beter voor een zware training

THC, een primaire chemische verbinding in cannabis en verantwoordelijk voor die vertrouwde high, biedt misschien niet de voordelen die je nodig hebt voor een gewichtheffen sessie, zei Chin – vanwege zijn sedatieve kwaliteiten, voel je je misschien een beetje te ontspannen om je te concentreren. CBD-producten bevatten daarentegen slechts sporen van THC, indien aanwezig.

“Mijn atleten geven de voorkeur aan CBD tijdens het trainen, maar het hangt af van de training,” zei ze. “Ik heb patiënten die yogis zijn; ze ontdekken dat een klein beetje THC hen helpt hun poses te verdiepen, een beetje te ontspannen, hun geest tot rust te brengen en hun algehele zenuwstelsel te ontspannen, zodat ze zich op die manier beter kunnen concentreren. Het is duidelijk dat als je een Soulcycle- of Crossfit-cursus gaat doen, je THC niet gaat gebruiken omdat je geen evenwicht of coördinatie wilt verliezen. ”

Dus als je merkt dat je voor een HIIT-training moet kiezen tussen een THC- of CBD-product, kies dan voor CBD, zodat je alert (en rechtop) kunt blijven. Wat betreft de veronderstelde angstverlichtende eigenschappen van CBD, kunt u onze diepere duik in enkele studies over het onderwerp bekijken.

Doe het rustig aan tijdens je eerste training

Als je hebt besloten om te experimenteren met cannabis om je focus tijdens een training te verbeteren, raadt Chin aan om te gaan winkelen voor sublinguale tincturen (druppels die onder je tong vallen), die snel werken en een korte aanvangsperiode van ongeveer 10 minuten hebben. Aan de andere kant, en omdat dit gezegd moet worden, beslis niet over eetwaren voor een training als een beginner, wat tot twee uur kan duren om in te trappen.

Als je zoiets als CBD gebruikt voor ontstekingsremmende doeleinden, zou je ermee moeten experimenteren om de timing te vinden die het beste bij je past. “Als je ‘s morgens traint, neem je het misschien s’nachts voordat je naar bed gaat,” zei ze. “Sommige patiënten willen het na hun training gebruiken om die pijn de volgende dag te compenseren.”

En het maakt niet uit wat, zorg ervoor dat de workout die je hebt gekozen een lichte is om mee te beginnen, zei Chin – tenzij je het vergroenen wilt riskeren. “Als je het voor de eerste keer probeert, zou ik niet meteen die lange run of die Crossfit-klasse gaan spelen,” zei ze. “Sommige patiënten worden misselijk op CBD. Sommige patiënten voelen zich licht in het hoofd en je wilt niet vastlopen op de mountainbike, denkend: “Ik ben zo ziek.”


Wil je meer van Lifehacker? Volg ons dan op Instagram @lifehackerdotcom .

Lees Meer

Leave a Comment